اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشکیل 6 کارگروه تخصصی برای بررسی معضلات جوانان

استاندار اصفهان گفت: رسیدگی به وضعیت جوانان اولویت کشور و استان است و باید در این مسیر با تلاش و کار جهادی نابسامانی‌ها را برطرف کرد؛ در همین راستا ۶ کارگروه در حوزه ازدواج، مشارکت‌ها، اقتصاد، اشتغال، مسکن، اوقات فراغت در مجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان تشکیل شده است.

تشکیل 6 کارگروه تخصصی برای بررسی معضلات جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، صبح امروز در پنجاه ‌و یکمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت جوانان اولویت کشور و استان است و باید در این مسیر با تلاش و کار جهادی نابسامانی‌ها را برطرف کرد؛ در همین راستا ۶ کارگروه در حوزه ازدواج، مشارکت‌ها، اقتصاد و اشتغال، مسکن، اوقات فراغت در مجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: لازم است نیازهای مربوط به جوانان با سرعت دنبال شود و بر همین اساس رویکردی که امروز ستاد امور جوانان در پیش گرفته شده حرکت به سمت تعالی و پیشرفت است.

مرتضوی بیان کرد: دستگاه‌ها و سمن‌ها و کانون‌های مختلف از سر دغدغه یا تکلیف می‌توانند سبدی از مجموعه‌های مختلف در حوزه‌های نیازسنجی، برنامه و کار عملیاتی و امکان توزیع متنوع فراهم کنند.

استاندار اصفهان افزود: این برنامه‌ها مخصوص تابستان نباشد و هر بخش، طیفی از جوانان را به خود جذب کند و به همین جهت لازم است جلسات شهرستانی برای پیگیری برنامه‌های ستاد استان و ارائه نظرات و‌ گزارش‌ها برگزار شود.

وی با اشاره به ضرورت تجلیل از نخبگان جوان، گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان استان، آئین‌نامه تجلیل از جوانان نخبه در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، علمی و بخش‌های دیگر را تدوین کند؛ اضافه بر این تقویم و مصوبات جلسه را در اختیار اعضا قرار دهد.

مرتضوی تصریح کرد: سازمان برنامه و‌ بودجه استان ظرفیت‌های مالی را به منظور پشتیبانی از طرح‌های ستاد شناسایی و به ستاد معرفی و با رویکرد کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، مشکلات در پرداخت تسهیلات را مرتفع کند؛ سازمان‌های مختلف نیز برنامه‌های خود را در ۲ حوزه ازدواج و اوقات فراغت به ستاد معرفی کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به ارائه طرح «نهضت ملی معرفی ازدواج» بیان شده از سوی یکی از سمن‌های استان، اضافه کرد: این طرح یک ایده مفید است و لازم است استانداری در گام نخست طرح را پشتیبانی کند تا این طرح بتواند به عنوان یک راهبرد اساسی مسیر را مشخص کند.

وی تصریح کرد: مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان استان با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری طرحی برای جذب و استفاده از مشاوران جوان استاندار اصفهان پیش‌بینی کنند؛ علاوه بر این فرمانداران نیز باید در شهرستان‌های مختلف برای جشنواره ازدواج اقدامات لازم را انجام دهند. 

همچنین محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت جوان‌گرایی گفت: استانداری در همین راستا فرصتی برای حضور و ظهور جوانان فراهم کرد که از جمله آن می‌توان به بکارگیری ۲۸ فرماندار جوان و حتی فرماندار دهه هفتادی اشاره کرد.

وی متذکر شد: خروجی جلسات باید اقدام عملیاتی باشد، نه اینکه صرفا جلسات به طور نمایشی برگزار شود؛ بلکه لازم است با بهره‌گیری از نظر جوانان برنامه‌های عملیاتی ارائه شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/آ/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول