اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ائمه جمعه کرمان امروز چه گفتند؟

ائمه جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره به مناسبت‌های روز مسائل و مشکلات شهرستان‌ها را مطرح و خواستار مقابله با گرانی‌ها شدند.

ائمه جمعه کرمان امروز چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امام جمعه سیرجان امروز در خطبه های نماز به تشدید تبلیغات رسانه ای غرب به ویژه صهیونیست ها پرداخت و گفت : ایران هراسی؛ حربه صهیونیست ها و نشانه ترس آنان از انتقام نظام اسلامی و قدرت مقاومت در لبنان ، فلسطین و منطقه است که این انتقام قطعی است و زمان ، مکان هم نخواهد داشت .

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با توجه به سابقه اقدامات ایران و محور مقاومت خوب می‌داند که وعده‌های داده شده در حد رسانه نبوده و عملیاتی خواهد شد، به همین دلیل این رژیم سعی دارد تا به روش‌های مختلف مانع از انتقام ایران در این زمینه شود که باید گفت این رژیم جعلی درسراشیبی سقوط، ذلت و افول قرار دارد.

انتقاد امام جمعه سیرجان از محل نگهداری معتادان در شهرستان

وی به مناسبت ۶ تیرماه در سال ۱۳۶۰ و سوءقصد به جان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:  مقام معظم رهبری که در آن وقت، نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع و نیز امام جمعه تهران بودند، با روشنگری‏های خویش، مردم را نسبت به ماهیت پلید جریان انحرافی ضد انقلاب و گروهک ها روشنگری داشتند که در مسجد ابوذر تهران پس ازنمازظهر، هنگام پاسخگویی به پرسش‌های مردم ضبط صوت پشت تریبون منفجر و ایشان را خداوند می خواست تا زنده بمانند و امروز سکان کشتی انقلاب را داشته باشند و در آینده‌ای نزدیک پرچم انفلاب به حضرت مهدی (عج) داده شود.

خطیب جمعه سیرجان گفت: یکی از حربه های دشمنان برای نابودی جوانان مواد مخدر است و همان‌طور که می‌دانیم ایران اسلامی تحریم است اما در دخانیات و مواد افیونی و مخدر که برای نابودی ملت ایران و جوانان نقشه دارند تحریم نیست که این مطلب به معنای دشمنی آنان با ملت ایران است.

حجت‌الاسلام حسینی از محل نگهداری و جمع‌آوری معتادان شهرستان سیرجان انتقاد کرد و افزود: این مکانی که امروز در اختیار متولیان امر جمع‌آوری و باز پروری معتادان قرار گرفته رضایت‌بخش و مناسب نیست و می‌طلبد مکانی بهتر با همکاری و کمک مسؤولان و انجمن‌ها  و شرکت‌های مختلف در نظر گرفته شود.

پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه است

حجت‌الاسلام جعفری امام‌ جمعه کوهبنان اظهار کرد: در هفته قوه قضاییه و ایام شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان قرار داریم. شهید بهشتی هماهنگی بین علم و عمل داشت، انسانی مجتهد،  وارسته و جامع و همواره متواضع و حق‌پذیر بود.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و گسترش دهنده عدالت، رسیدگی و صدور حکم، حل و فصل دعاوی، رسیدگی به پرونده‌های قضایی، احیای حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم، اجرای حدود و مقررات اسلامی، اقدام مناسب برای جلوگیری از وقوع جرم جز وظایف قوه قضاییه است.

وی ابراز داشت: زلزله بالای شش ریشتر در افغانستان موجب کشته شدن و‌ مصدومیت تعداد زیادی از مردم این کشور شد که نیاز به همدردی و کمک‌رسانی همگان است.

دولت با گرانی‌ها مبارزه کند

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده امام جمعه ریگان با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در راه مبارزه با مواد مخدر شهدای گرانقدری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌ایم.

 امام جمعه ریگان به هفته گرامیداشت قوه قضاییه اشاره و بیان داشت: قوه قضاییه انقلابی است و انقلابی می‌ماند.

وی به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: گرانی‌ها دلایل داخلی و خارجی دارند که بیماری کرونا، کمبود کالای اساسی متاثر از خشکسالی، کمبود کالا در اثر جنگ روسیه و اوکراین از جمله دلایل خارجی است.

امام جمعه ریگان بیان داشت: ساختار برنامه و بودجه غلط، دشواری راه‌اندازی کسب و کار در ایران، گرانی‌های مرسوم در اول سال از دلایل عوامل داخلی است.

وی با اشاره به طرح اقتصادی دولت، خواستار کاهش آلام مردم و مبارزه دولت با گرانی‌ها شد.

امام جمعه ریگان از هلال‌احمر جهت خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان افغانستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول