اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مجلس برای شفاف‌سازی جداول مالی خودروسازان ورود کند/سخت شدن معیشت برای مردم نجیب

ائمه جمعه استان زنجان ضمن تاکید بر سخت شدن معیشت مردم به دلیل گرانی‌ها، بر ورود مجلس و تحقیق و تفحص از خودروسازان برای شفاف سازی جداول مالی تاکید کردند.

مجلس برای شفاف‌سازی جداول مالی خودروسازان ورود کند/سخت شدن معیشت برای مردم نجیب

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان با برشمردن اقدامات دولت طی یک سال گذشته، افزایش قیمت کالاهای اساسی و سرایت آن به بخش‌های دیگر که روزهای سخت معیشتی را برای مردم نجیب و صبور کشور پدید آورده اشاره و تاکید کردند: ورود مجلس و تحقیق و تفحص از خودروسازان برای شفاف سازی جداول مالی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ایام حج فرصت بی‌نظیری است که می‌توان از آن هم برای تاکید بر مسئله فلسطین و هم معرفی جنایت‌های اسرائیل استفاده کرد، افزود: حج ابراهیمی این فرصت را می‌دهد تا اعتراض عمومی مسلمانان به گوش دل باختگان به وعده‌های پوچ و دروغین صهیونیسم جهانی برسانند.

علیرضا علی‌اکبری تصریح کرد: افشای خیانت خیانتکاران به آرمان فلسطین یک رسالت اسلامی و آرمانی است که بر عهده همه مسلمانان است و حج یکی از بهترین فرصت‌ها برای انجام این رسالت الهی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن یکسالگی دولت و اقدامات و توفیقات دولت سیزدهم گفت: کنترل بیماری کرونا، کاهش نقدینگی، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی، رشد پایه پولی، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی، بیمه شدن ۵.۵ میلیون نفر از محرومان جامعه و حضور فعال مسؤولان در بین مردم از جمله اقدامات قابل تقدیر دولت بوده است.

امام جمعه ماهنشان تاکید کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی و سرایت آن به بخش‌های دیگر روزهای سخت معیشتی را برای مردم نجیب و صبور کشور پدید آورده است.

وی با بیان اینکه گرانی‌های اخیر نشأت گرفته از عوامل خارجی چون تحریم‌های ظالمانه، آثار و تبعات برجا مانده از بیماری کرونا، خشکسالی جهانی، جنگ اوکراین، برنامه‌ریزی دشمن برای اختلال در بازار ارز و طلا و سکه است، ادامه داد: عوامل داخلی چون ساختار معیوب اقتصاد، کم کاری و سیاست‌های غلط دولت قبلی، جراحی اقتصادی برای مردمی‌سازی یارانه‌ها، فعالیت عوامل نفوذی در بدنه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، ضعف دولت در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری ضعف هماهنگی در اجرا و ضعف نظارت براجرا از دیگر دلایل شرایط فعلی است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات شهرستان از جمله مشکلات آبزی پروران که درآمد آنان با مخارج آنان خوانایی ندارد و همچنین مشکلات باغداران زردآلو که  مجبورند میوه‌های خود را در شهر، مرکز شهر و شهرستان به قیمت ارزانی به فروش برسانند و درآمد سرشاری نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود، از مسؤولین خواست تا تدبیری اتخاذ کنند که در این مورد کشاورزان و باغداران و آبزی پروران متحمل خسارات نباشند.

حج نشانه مهم اسلام و عامل وحدت مسلمانان در برابر جبهه کفر است

همچنین امام جمعه خرم‌دره هم در خطبه‌های این هفته با تسلیت شهادت امام جواد (ع)گفت: این امام با وجود اینکه مخزن علم الهی بوده و پاسخگویی اعجازگونه ایشان به شبهات در سن کم، در حقیقت به مسلخ رفتن علم الهی بوده و مصداق جاهلیت دومی است که در برابر علم و آگاهی الهی که همان علم حقیقی است، قد علم می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی فریضه عظیم حج نشانه مهم اسلام و تسلیم در برابر خدا و عامل وحدت مسلمانان در برابر جبهه کفر و استکبار دانست و افزود: تضعیف این فریضه به بهانه‌های مختلف، طراحی دشمنان اسلام برای خالی کردن دور کعبه از پیروان و ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام است.

وی ادامه داد: مراسم برائت از مشرکان مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر جهانی است و درک درست از آن از سوی مسلمانان متزلزل کننده موجودیت جبهه و کفر و استکبار خواهد بود.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به سفر روسای کشورهای شرق و همسایه مانند ترکمنستان، ونزوئلا، قطر و قزاقستان و به ایران و سفر متقابل مسؤولان کشور و حضور در پیمان‌ها و امضای تفاهمنامه‌ها افزود: سفرهای متقابل بین مسؤولان کشور و کشورهای همسایه، بهترین راهکار برای خنثی کردن تحریم‌های جبهه استکبار و ایجاد رونق اقتصادی در کشور است.

وی ادامه داد: ادامه این روند می‌تواند موجب تغییر در معادلات بین‌المللی شده و جایگاه ایران عزیز را ارتقا بخشیده و در نهایت موجب خنثی‌سای توطئه‌ دشمنان قسم خورده ایران اسلامی باشد.

زاهدی با اشاره به اعلام زیان از سوی خودروسازان و به صرفه نبودن خودروسازی گفت: این نوع از حساب‌رسی با توجه به نبود ذیحسابی مستقل از سویی و قیمت جهانی خودرو از سوی دیگر قابل دفاع نیست، از این رو ورود مجلس و تحقیق و تفحص از خودروسازان برای شفاف سازی جداول مالی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

اجرای سند تحول، اعتماد عمومی به قوه قضاییه را بازگرداند

امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های این هفته نماز این شهر به در پیش بودن روز دحو الارض 25 ذی القعده افزود: روز دحو الارض به معنای گستراندن زمین روز خلقت خشکی در روی زمین است که اعمال خاصی برای این روز در مفاتیح الجنان وارد شده که از جمله مهم‌ترین اعمال این روز روزه گرفتن است.

حجت‌الاسلام علی موسوی هفتم تیر یعنی سالگرد شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش را دیگر مناسبت پیش رو عنوان و تصریح کرد: شهادت شهید بهشتی و یارانش یک انقلاب دیگر بود انقلاب سوم که عاشورای انقلاب نام گرفت.

وی به اقدامات قابل توجه انجام شده در قوه قضاییه اشاره کرد و ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی با عنوان سند تحول قضائی انجام گرفت و توانست به واسطه آن، اعتبار و اعتماد را به دستگاه قضا برگرداند و در جامعه امید ایجاد کند.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر‏ است، افزود: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها امروزه بعنوان زلزله خاموش، جنگ بدون مرز و بزرگترین منکر عصر حاضر پیامدهای مخرب فراوانی دارد.

 

سهم سلطانیه از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان کجاست؟

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب، امام جمعه شهرستان سلطانیه نیز در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به سفر استاندار زنجان به سلطانیه و بازدید از پروژه‌ها و برگزاری شورای اداری شهرستان و با قدردانی از مصوبات این جلسه خصوصا درباره ارتقای خدمات درمانی شهر اظهار داشت: مصوبات سفر باید طبق زمانبندی مصوب، عملیاتی شود.

امام جمعه سلطانیه ارتقای خدمات درمانی شهر و استخر را از مطالبات مردم دانست و با بیان اینکه خلف وعده در اجرای مصوبات را نخواهیم پذیرفت، گفت: سهم سلطانیه از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان کجاست؟

حسینی نسب با اشاره به ۲۸ خرداد سالروز رأی مردم به دولت، به تبیین موفقیت‌ها و ضعف‌های دولت سیزدهم پرداخت و تولید و واردات سریع واکسن و کنترل بیماری کرونا، حضور مستمر در استان‌ها و ارتباط با مردم، بیمه شدن 5.5 میلیون نفر از محرومان جامعه و گسترش روابط با کشورهای همسایه و دیگر کشورها و امضای سند همکاری بلند مدت را از موفقیت های دولت دانست و افزود: دیپلماسی فعال اقتصادی موجب خنثی‌سازی تحریم‌ها و شکوفایی اقتصاد ایران می‌شود.

امام جمعه سلطانیه از توجه دولت به مقوله فرهنگ قدردانی کرد و ابلاغ طرح عفاف و حجاب در راستای برخورد با پدیده بی‌حجابی و بدحجابی را از دیگر اقدامات خوب دولت دانست و افزود: برخورد با بی‌حجابی باید از یک نقطه شروع می شد و آغاز آن از ادارات گام مثبتی است و باید همه پای کار باشند و البته برخورد با سلبریتی‌ها نیز در این باره لازم است.

وی با بیان اینکه مهمترین ضعف دولت، با وجود نیت صادقانه و تلاش‌های شبانه روزی، تورم و گرانی و مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت‌هاست، افزود: مشکل گرانی و معیشتی موجب شده شیرینی اقدامات دولت در عرصه‌های دیگر کمتر دیده شود.

امام جمعه سلطانیه به عوامل گرانی ها اشاره کرد و از  تحریم های ظالمانه، بیماری کرونا، کمبود کالا بخاطر خشکسالی از عوامل دخیل در گرانی نام برد و افزود: جراحی اقتصادی دولت به اتفاق همه صاحب نظران اقتصادی لازم و ضروری بود و اینکه موجب افزایش قیمتها هم می شود مشخص بود اما ضعف دولت در سیاستگذاری و کارکارشناسی، هماهنگی، اجرا و نظارت از دیگر عوامل گرانی هاست.

حسینی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، این قوه را پناهگاه مردم و حافظ جان، مال، آبرو و ناموس مردم دانست و افزود: رویکرد تحولی قوه قضائیه در گسترش عدالت و مبارزه با مفسدان باعث اعتماد مردم به نظام اسلامی است.

حسینی نسب ششم تیر سالروز ترور نافرجام مقام معظم رهبری را یادآور شد و با بیان اینکه هر چه از آن تاریخ می گذرد، به اراده الهی در حفظ مقام معظم رهبری پی می بریم، افزود: به اعتراف دوست و دشمن مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را از بحران ها و فتنه ها نجات داده است.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول