اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

با کسانی که امنیت و آسایش مردم را سلب کنند بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد خواهد شد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه همه باید بدانند امنیت، آسایش و آرامش حق هر شهروندی است، گفت: اگر کسی با هر عنوانی امنیت و آسایش را سلب کند بدون هیچ ملاحظه‌ای با او برخورد خواهد شد و همه دستگاه‌های مربوطه موظف هستند امینت و آسایش را فراهم کنند.

با کسانی که امنیت و آسایش مردم را سلب  کنند بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مناسبت هفته قوه قضائیه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران امام خمینی اظهار کرد: قوه قضائیه از دادگستری استان‌های کشور و سازمان‌های وابسته تشکیل شده‌است که وظایفی در حوزه نظارت و رصد فعالیت‌ها و عملکرد مجموعه دستگاه مجریه و بخش‌های مختلف به عهده دارد.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری در بخش‌های مختلف افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح از سازمان‌های توانمند و کارآمد ما است که وظیفه رسیدگی به تخلفات را برعهده دارد، در کنار آن سازمان ثبت اسناد و املاک نیز گام تحولی بسیار بزرگی را برداشته و عملکرد قابل قبولی دارد.

جعفری ادامه داد: طی ماه‌های گذشته که برخی افراد در حال تلاش برای ایجاد اخلال در بازار بودند تعزیرات نیز در کنار بخش قضایی تلاش کرد تا مانع بروز مشکلات در حوزه معیشتی و اقتصادی شود و در این راستا عملکرد بسیار خوبی صورت گرفت همچنین پزشکی قانونی با انسجام و همدلی، با محوریت دادگستری کل استان همه مأموریت‌ها و رسالت‌های خودش را انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه دادگستری اصفهان با حجم زیادی از ورود پرونده مواجه است، تأکید کرد: ۱میلیون و ۵۶۴ هزار و ۹۵ فقره پرونده وارد دادگستری اصفهان شد که با تلاش مجاهدانه و کار سخت و  سنگین شبانه روزی ۱میلیون و ۴۳۲هزار و ۳۴۲ فقره از پرونده‌ها رسیدگی و  مختومه شد، رسیدگی به یک پرونده قضایی حجم زیادی از کار و فرصت را می‌گیرد و در این راستا بخش عمده‌ای از زندگی همکاران ما در بخش قضایی تحت تأثیر کارشان قرارگرفته‌است.

مختومه شدن ۶۰ هزار پرونده قضایی استان در سال ۱۴۰۰

وی با اشاره به حضور شوراهای حل اختلاف، با بیان اینکه با تأسیس این نهاد خدمات وسیعی به مردم ارائه شد، توضیح داد: سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار پرونده در استان مختومه شد و در حال حاضر در میزان ایجاد صلح و سازش برای پرونده‌های قضایی از میانگین کشوری ۳ درصد جلوتر هستیم.

جعفری با بیان اینکه از اصفهان که مهد فرهنگ و تمدن، اخلاق و مهرورزی است انتظار می‌رود که با همدلی، همراهی و صبوری مردم  صلح، سازش و توافق صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: آمار نشان می‌دهد عملکرد کشور در امر صلح و سازش  ۳۹ درصد بوده‌است در صورتی که این آمار در  اصفهان به ۴۲ درصد رسید و امیدواریم تا پایان سال این رقم را به ۵۰ درصد برسانیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن اشاره به ظرفیت‌های فراوان اصفهان در بخش قضایی گفت: نیاز است که بر اساس  مطالبات مردم و در سطح دغدغه‌ها وظیفه خود را انجام دهیم البته گاهی این انتظار برآورده نمی‌شود و جامعه نگران می‌شود که افراد خاصی با طی کردن مسیرهای غیر قانونی و فسادزا از مردم سوءاستفاده کنند، انتظار مردم در رابطه برخورد قاطع با اخلالگران در امینت است که مطالبه به حق و درستی به‌شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه  شعار و ستون فقرات این انقلاب، رسیدگی به مظلومان است، افزود: در این راستا نیاز است که دستگاه عدلیه در صدر مبارزان با فساد و به دور از شعارزدگی قرار بگیرد و با صدور و اجرای احکام قاطعانه در مقابل این سودجویان بایستد.

جعفری خبر داد: در یک ماه گذشته سه مورد از پرونده‌هایی که در نظام اقتصادی اختلال ایجاد کرده‌ بودند رسیدگی و پیگری و اسامی آن‌ها در رسانه‌های جمعی اعلام شد در این راستا در این مدت بارها از جهات مختلف ما را تهدید کردند اما به خون شهدا و آرمان‌های انقلاب قسم یاد کردیم که وظیفه خود را کامل انجام دهیم.

فضا برای مفسدان ناامن است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه اجرای احکام علنی در استان شروع خواهد شد، گفت: از طرف شما مردم به مفسدان اعلام می‌کنم که فضا برای شما ناامن است و دستگاه‌های نظارتی، بازرسی، اطلاعاتی و امنیتی بدون تعارف و ملاحظه‌ای برای ایجاد امنیت تلاش می‌کنند و امیدواریم با همین قدرت در مقابل کسانی که به دنبال سوءاستفاده از اموال مردم هستند بایستیم.

وی با یادآوری اینکه همه مشکلات ما در حوزه اقتصادی نیست، افزود: اگر چه امروز در صدر فهرست مشکلات ما معیشت مردم مطرح است که بخشی از آسیب‌های اجتماعی نیز  ناشی از همین مسأله است اما تمام مطالبات مردم سراسر کشور و استان از دستگاه قضایی و متولیان حکومتی بحث اقتصادی نیست و موارد دیگری هم وجود دارد و برای همین موارد است که از همین استان فرزندان شما کیلومترها دورتر برای دفاع از حرم اهل بیت رفتند تا مردم در آسایش و آرامش به سر ببرند، ما برای یک امنیت پایدار هزینه می‌دهیم.

جعفری با بیان اینکه ما می‌دانیم مطالبات مردم چیست و در این راستا از اینجا به اخلالگران و مفسدان هشدار می‌دهم که ما عهد بستیم که امنیت مردم خط قرمز ما است، عنوان کرد: نباید در اصفهان  اراذل و اوباشی باشد چرا که بیش از ۲۰۰ هزار جوان این مرز و بوم در جبهه‌های جنگ رفتند تا امنیت ایجاد شود، در این راستا نیروهای امنیتی تمام حرکات و سکنات اراذل و اوباش را شناسایی کرده و در حال تکمیل پرونده آن‌ها هستند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه همه باید بدانند امنیت، آسایش و آرامش حق هر شهروندی  است، گفت: اگر کسی با هر عنوانی امنیت و آسایش را سلب کند بدون هیچ ملاحظه‌ای با او برخورد خواهد شد و همه دستگاه‌های مربوطه موظف هستند امینت و آسایش را فراهم کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول