اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید قرقیزستان بر توسعه همکاری‌های حمل و نقلی با اتحادیه اروپا

وزیر حمل و نقل و ارتباطات قرقیزستان بر توسعه ارتباطات هوشمند، پاک و ایمن در فناوری‌های دیجیتال، انرژی و حمل‌ونقل با اتحادیه اروپا تأکید کرد.

تأکید قرقیزستان بر توسعه همکاری‌های  حمل و نقلی با اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «ارکین بیک اوسایف» وزیر حمل و نقل و ارتباطات قرقیزستان در نشست سالانه "روزهای توسعه اروپایی" در بروکسل شرکت کرد.

وزیر حمل و نقل به همراه نمایندگان بلند پایه کشورهای آسیای مرکزی در نشست ویژه جداگانه‌ای با موضوعیت «دروازه جهانی در آسیای مرکزی» شرکت کردند که در آن راه‌های تقویت ارتباط منطقه با اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استراتژی موضوع «دروازه جهانی» توسط اتحادیه اروپا در راستا توسعه ارتباطات هوشمند، پاک و ایمن در فناوری‌های دیجیتال، انرژی و حمل‌ونقل و همچنین تقویت سیستم‌های بهداشتی، آموزش و تحقیقات در سراسر جهان است.

اوسایف در سخنان خود در این مجمع به لزوم توسعه بیشتر همکاری‌های بلندمدت و پایدار با کشورهای شریک پرداخت و بر توسعه صنعت حمل و نقل، ساخت و بازسازی کریدورهای حمل و نقل بین المللی و همچنین جذب سرمایه گذاری‌های با کیفیت بالا و موسسات مالی در زیرساخت قرقیزستان اشاره کرد.

در این سخنرانی همچنین به تمایل قرقیزستان بر تعامل در زمینه حمل و نقل و ارتباط متقابل و زیرساخت‌های حمل و نقل با کشورهای شریک در منطقه و همچنین سایر کشورهای جهان تاکید کرد.

پیشنهاد شد همکاری در زمینه بکارگیری راهکارهای مدرن برای حمل و نقل کالا با استفاده از آخرین فناوری‌ها و اتوماسیون و تقویت فرآیند حمل و نقل ضروری است و نیاز به تشکیل کریدورهای حمل و نقل دیجیتالی دارد تا زمان سفر طراحی شده را کاهش دهد.

در چارچوب این سفر وزیر حمل و نقل با کمیسر حمل و نقل اروپا دیدار کرد.

در این دیدار درباره موضوعات جاری همکاری در زمینه حمل و نقل و چشم انداز تقویت و ارتقای آن تبادل نظر صورت گرفت.

کمیسر اتحادیه اروپا همکاری با کشورهای اتحادیه اروپا در زمینه حمل و نقل، به ویژه تقویت همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری، و افزایش مجوز برای حمل و نقل کالا را مورد بحث و بررسی قرار داد.

کمیسیونر اروپا نیز به نوبه خود از این تصمیم استقبال کرد و آمادگی برای تعامل برای تقویت بیشتر همکاری‌ها در زمینه حمل و نقل از جمله در زمینه هوانوردی را یادآور شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول