اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

جباراف: اتحادیه اروپا شریک مهم سیاست خارجی قرقیزستان است

رئیس جمهور قرقیزستان در دیدار با مقامات عالی رتبه اتحادیه اروپا تاکید کرد این اتحادیه شریک مهم سیاست خارجی «بیشکک» است.

جباراف: اتحادیه اروپا شریک مهم سیاست خارجی قرقیزستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی «اتحادیه اروپا - آسیای مرکزی» در بیشکک با «والدیس دامبروسکیس» معاون کمیسیون اروپا، «مایکل لینهارت» وزیر امور خارجه اتریش و «کنیو میکوریا» دبیر کل سازمان جهانی گمرک دیدار کرد.

رئیس دولت قرقیزستان از حمایت مهمانان خارجی در برگزاری مجمع «اتحادیه اروپا - آسیای مرکزی» که در حقیقت اجرای عملی استراتژی اروپا در منطقه است و انگیزه لازم برای همکاری اقتصادی را فراهم خواهد کرد، تشکر کرد.

جباراف همچنین خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا شریک مهم سیاست خارجی برای قرقیزستان است. از زمان استقلال قرقیزستان، اتحادیه اروپا پیوسته از این کشور در اجرای اصلاحات دموکراتیک و بازار آزاد حمایت کرده است.

در این راستا، رئیس جمهور اطمینان داد قرقیزستان برای توسعه بیشتر همکاری‌های چند جانبه با اتحادیه اروپا در همه زمینه‌های مورد علاقه طرفین آماده است.

لازم به ذکر است که اولین مجمع اقتصادی «اتحادیه اروپا - آسیای مرکزی» با هدف بررسی اقدامات لازم برای غلبه بر بحران اجتماعی-اقتصادی ناشی از همه‌گیری کووید 19 برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول