اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

محصولات نانوفناوری با 10 استاندارد بین‌المللی سنجیده می‌شود

126 استاندارد بین‌المللی در دنیا برای سنجش محصولات تولیدی نانوفناوری منتشر شده که 10 مورد از آنها با مسئولیت ایران در ایزو تدوین شده است.

محصولات نانوفناوری با 10 استاندارد بین‌المللی سنجیده می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اساس تدوین استانداردهای بین‌المللی در سازمان ایزو، اجماع جهانی توسط کشورهای عضو است. کشورهای عضو کمیته‌های فنی در مراحل مختلف تدوین استاندارد نظرات تخصصی مختلفی را برای تکمیل و توسعه استاندارد ارائه می‌کنند. ایران هم در این کمیته به عنوان عضو اصلی حضور دارد و موفق به ثبت 10 استاندارد شده است.

تضمین سلامت و ایمنی کالاهای تولید شده با فناوری نانو و توسعه پایدار این فناوری مهم‌ترین دلیل برای تدوین استاندارد محصولات است. ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان نماینده ایران در کمیته فنی بین المللی استانداردهای فناوری نانو در تلاش است تا با تدوین استانداردهای بین‌المللی به ارتقای کیفیت و ایمنی محصولات کمک کند.

این ستاد با تدوین استانداردهای بین‌المللی و حضور در این کمیته به دنبال تحقق اهدافی چون اجرائی شدن پروتکل‌ها، آیین نامه‌ها و گواهی نامه‌های مشترک دوجانبه و چندجانبه منطقه‌ای و بین المللی در حوزه استاندارد و ایمنی نانو و شناخته شدن ایران به عنوان کشوری پیشرو در عرصه تنظیم مقررات، تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، توانمندی‌های زیرساختی و ظرفیت نیروی انسانی در حوزه استاندارد و ایمنی نانو است.

در حال حاضر بیش از 140 استاندارد ملی در حوزه فناوری نانو در کشور تدوین شده است و همچنین 10استاندارد بین المللی نیز تا کنون در حوزه فناوری نانو با مسئولیت ایران در ایزو تدوین و منتشر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول