اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

کاهش مصرف انرژی با رنگ‌های عایق نانوی خود ترمیم‌شونده

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور رنگ‌های عایق نانو را که تاکنون وارداتی و خرید آن‌ها با دشواری‌هایی همراه بوده است، تولید و به بازار عرضه کرده‌اند و به گفته آنها استفاده از این رنگ‌ها در ساختمان‌های مسکونی و همچنین سازه‌های صنعتی موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود، ضمن آنکه از خاصیت خود ترمیم‌شوندگی برخوردار است.

کاهش مصرف انرژی با رنگ‌های عایق نانوی خود ترمیم‌شونده

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ستاد نانو، کاهش مصرف انرژی همیشه یکی از دغدغه‌ها برای کاربران خانگی و صنعتی بوده و یکی از راهکارها برای کاهش مصرف انرژی، استفاده از رنگ‌های عایق است. در این راستا یکی از شرکت‌های فناور رنگ‌های عایق نانو تولید و به بازار عرضه می‌کند که قابلیت کاهش مصرف انرژی را دارد.

ایمان علی‌بخشی از مدیران این شرکت با بیان اینکه این رنگ‌های عایق می‌توانند سرما و گرما را کنترل کنند، اظهار کرد: از این رو می‌توانند موجب کاهش مصرف انرژی در سازه‌های مختلف با کاربری‌های متفاوت شوند. در ساختمان‌ها می‌توان از این رنگ‌ها هم در نمای بیرونی و هم فضای داخلی استفاده کرد. در حوزه صنعتی در بخش نفت و گاز از این رنگ‌های عایق نانویی می‌توان برای کاهش مصرف انرژی در مخازن و لوله‌ها استفاده کرد.

به گفته وی این رنگ‌ها با دارا بودن خواص خودترمیمی می‌توانند بی‌نیاز از تعویض مداوم باشند و در نهایت نیازهای صنایع بالادستی را مرتفع کنند.

مدیر این شرکت، یکی از مشکلات صنعت رنگ‌های عایق را وارداتی بودن آن ذکر کرد و یادآور شد: فروش این نوع رنگ‌ها به ایران با محدودیت‌های بازرگانی مواجه است، از این رو واردات با استفاده از واسطه‌ها و افزایش شدید قیمت تمام شده محصول صورت می‌گیرد، ولی ما با توسعه این فناوری در داخل کشور، محصولی با مزیت‌های بالا و بهتر از نمونه خارجی تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.

علی‌بخشی با بیان اینکه این رنگ‌های عایق حرارتی، در برابر پرتوهای فرابنفش مقاومت دارند و از ویژگی‌های جالب توجهی نظیر خشک شدن سریع و امکان اجرا با ابزارهای مختلف نظیر قلمو، اسپری و غلتک برخوردار هستند، ادامه داد: محافظ برای سه محصول لاک اکریلات-یورتان آنتی‌باکتریال حاوی اجزای نانومتری، پوشش گالوانیزه سرد و لاک اکریلات-یورتان محافظت‌کننده از زیرلایه‌ها در برابر پرتوی فرابنفش موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شدیم و همچنین برای گرافن اکسید، گواهی نانومقیاس آزمایشی دریافت کردیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول