اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بخشش ۷۳ نفر از چوبه دار/ پرونده مجتمع قصر دریا در انتظار صدور حکم

رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: با کمک ستاد دیه در استان از سال گذشته تاکنون ۷۳ نفر از چوب دار نجات پیدا کردند.

بخشش ۷۳ نفر از چوبه دار/ پرونده مجتمع قصر دریا در انتظار صدور حکم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: بیش از ۹۹۸ هزار پرونده در دستگاه قضائی استان تشکیل شده که حدود ۹۹۳ هزار و پرونده تعیین تکلیف شده است.

وی گفت: این موضوع نشان می‌دهد که همکاران ما با تلاش‌ها مجدانه این پرونده‌ها را رسیدگی کرده و علاوه بر آن زمینه کاهش پرونده‌های سال گذشته را فراهم کردند.

رئیس کل دادگستری مازندران، خاطر نشان کرد: تعیین تکلیف این تعداد پرونده در همه حوزه‌های قضائی استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در بحث تعیین مجازات دادگستری استان تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از مجموع محکومیت‌های صادر شده برای اشخاص حدود ۳۳ درصد جزاء نقدی، ۲۰ درصد مجازات حبس و ۱۵ درصد مجازات شلاق و حدود ۱۲ درصد حکم دیه صادر شده است.

اکبری درباره فعالیت ستاد دیه استان مازندران،افزود: در سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد ریال در این مجموعه جمع‌آوری شده است که با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سنوات قبل مواجه هستیم که این رقم برای آزاد سازی زندانیان اختصاص پیدا کرده است.

 وی ادامه داد: سال گذشته ۶۵ محکوم به قصاص با اخذ رضایت از اولیا دم زندگی دوباره‌ای ببخشند و در سه ماهه سال جاری هشت محکوم به قصاص با اخذ رضایت از اولیا دم از طناب دار نجات پیدا کردند که برای دو مورد رضایت مشروط دریافت شده که تلاش داریم به رضایت قطعی تبدیل شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اهمیت موضوع امنیت، افزود: اگرچه دادگستری به صورت مستقیم مسؤول امنیت نیست اما نتیجه رسیدگی‌ها به ارتقا امنیت کمک می‌کند، همکاران ما در دادسراها و دادگستری تلاش می‌کنند که حساسیت ویژه نسبت به پرونده‌های امنیتی داشته باشند،برخورد با اراذل و اوباش به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضا داشته و سال گذشته پرونده ۱۲ باند مورد رسیدگی قرار گرفته و برای تعدادی از آنها حکم‌های بازدارنده صادر شده و تعدادی از آنها در زندان‌های در حال سپری کردن حکم هستند.

وی دیگر برنامه و فعالیت دستگاه قضائی استان را مربوط به برخورد با سوء استفاده از مقام و منصب که منجر به تخلف اقتصادی می‌شوند، در همین ارتباط پرونده‌های با همکاری دادستان انجام شده و این پرونده در دادگاه‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته که برخی از برای برخی پرونده‌ها حکم صادر شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران، اضافه کرد: پرونده‌های مربوط به سلمان‌شهر و منابع طبیعی غرب استان که احکام این پرونده صادر شده و در مراجع قضائی در دست بررسی قرار دارد.

وی اضافه کرد: پرونده سلمان‌شهر ۶۷ نفر متهم داشته که برای بسیاری از آنها حکم حبس، جزای نقدی و رد مال صادر شده است.

به گزارش فارس، در بحث سلمان‌شهر موضوع دستگیری هشت عضو شهرداری و شورای شهر در رسانه‌ها مطرح شده بود.

این پرونده در سال ۱۳۹۹ با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان مازندران طی دریافت گزارشات مردمی از طریق ستاد خبری ۱۱۳ وزارت اطلاعات، ۸ نفر از عوامل اصلی باند گسترده فساد مالی در سلمانشهر شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند.( اینجا بخوانید)

اکبری در ارتباط با پرونده  شهرداری و شورای شهر ساری، گفت: به لحاظ اینکه تعدادی از  افراد مرتبط با این پرونده در تهران داری مسؤولیت اجرایی هستند پرونده آنها در تهران مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، پرونده شهرداری و شورای شهر ساری از سال ۹۷ در سطح رسانه‌ها مطرح شده است.

وی در پاسخ به سؤوال خبرنگار فارس در ارتباط با پرونده مجتمع توریستی قصر دریا، گفت: این پرونده در دست بررسی است و منتظر نتایج رسیدگی هستیم.( اینجا بخوانید)

به گزارش فارس پرونده براساس قرار داد مجری طرح باید ۳۳۵ واحد ویلایی ( واحدهای مستقل ) از سهم ۴۹ از کل ساخت را بصورت اعیانی به متقاضیان واگذار و از این آورده و سرمایه خود ۵۱ سهم خود یعنی اقدام به ساخت ۵۴۰ واحد هتل آپارتمان سه ستاره و دو مجموعه تجاری، فرهنگی ورزشی به‌عنوان واحدهای عمومی برای جذب توریسم ساخته و تکمیل، سپس اقدام به درخواست پروانه بهره‌برداری از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کند.

با گذشت دو دهه از اخذ موافقت‌نامه اعطایی با توجه به بازدید میدانی در مورد واحدهای عمومی نه تنها هیچ اقدامی انجام نشده بلکه فقط  ۳۶۰ واحد ویلایی واحد مستقل  ساخته و واگذار کرده است، به‌طوریکه تعداد زیادی از این واحد توسط خریداران در حال بهره‌برداری است.

رئیس کل دادگستری مازندران، در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت تخلف کارکنان دادگستری استان، افزود: در اجرای سند تحول و هم اجرای اولویت‌های تعریف شده رئیس قوه قضائیه توجه به سلامت مجموعه بسیار تاکید ویژه شده است در اجرای این برنامه‌ها چند مرجع نظارتی که در دادگستری‌ها فعالیت دارند.

وی در ارتباط با ذرت آلوده، گفت: حدود ۲۰ هزار تن ذرت آلوده در بندر امیرآباد کشف شده که نظارت کردیم این محصولات به مصرف دامی نرسد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول