اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

درخواست قرقیزها برای افتتاح مرکز صدور ویزای انگلستان

در نخستین دور رایزنی بین مقامات وزارت امور خارجه قرقیزستان و بریتانیا، طرف قرقیزی درخواست کرد امکان افتتاح مرکز صدور ویزای انگلستان در بیشکک را بررسی کند تا اخذ ویزا برای شهروندانشان تسهیل شود.

درخواست قرقیزها برای افتتاح مرکز صدور ویزای انگلستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، اولین دور رایزنی بین مقامات وزارت خارجه قرقیزستان و بریتانیا در مورد همکاری‌های دوجانبه در بیشکک برگزار شد.

«روسلان بیک بولاتوف» مدیر اداره سوم سیاسی وزارت امور خارجه قرقیزستان ریاست هیئت قرقیزستانی و «مارتین هاریس» مدیر دپارتمان همکاری با اروپای شرقی و آسیای مرکزی در وزارت خارجه بریتانیا نیز ریاست هیئت بریتانیا را بر عهده داشت.

در این دیدار طرفین خاطرنشان کردند 12 ژوئن 2022 سی اُمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین قرقیزستان و بریتانیا است. در این راستا وضعیت موجود و مسیرهای احتمالی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین در مورد همکاری و تعامل بین گروه‌های پارلمانی قرقیزستان و بریتانیا گفت و گو کردند.

در راستای همکاری‌های تجاری و اقتصادی، طرفین در مورد سازماندهی مجمع سرمایه گذاری قرقیزستان-بریتانیا در لندن در سال جاری، اجرای پروژه‌های حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​در قرقیزستان توسط طرف انگلیسی و آموزش کارآفرینان این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس هیئت قرقیزی در زمینه‌هایی مانند کیفیت محصول، صدور گواهینامه، فرصت‌های ترویج محصولات به بازارهای جدید مطالبی را عنوان کرد و علاوه بر این، کشاورزی، صنایع سبک و گردشگری به عنوان زمینه‌های امیدوارکننده برای همکاری‌های اقتصادی دوجانبه شناسایی شدند.

در این رایزنی‌ها، طرفین در خصوص توسعه همکاری‌های فرهنگی و بشردوستانه به ویژه در زمینه آموزش بحث و تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین در مورد استخدام اتباع قرقیزستان در بریتانیا بر اساس موافقتنامه موجود بین مرکز اشتغال اتباع خارج از کشور قرقیزستان و شرکت انگلیسی گفت و گو کردند.

طرف قرقیزستان درخواست کرد که امکان افتتاح مرکز صدور ویزای انگلستان در بیشکک را بررسی کند تا موضوع اخذ ویزای برای شهروندانشان تسهیل شود.

همچنین به موضوعات تعامل در چارچوب سازمان‌های بین المللی نیز توجه شد.

طرفین در مورد موضوعات مهم در دستور کار بین المللی نیز تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول