اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نامه «جباراف» به نخست‌وزیر انگلیس؛ درخواست کمک در امور دموکراسی

رئیس جمهور قرقیزستان در نامه‌ای به نخست‌وزیر انگلیس از وی برای ایجاد نهادهای دموکراتیک درخواست کمک کرد.

نامه «جباراف» به نخست‌وزیر انگلیس؛ درخواست کمک در امور دموکراسی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سادیر جباروف» رئیس جمهور قرقیزستان نامه‌ای رسمی به «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نوشت.

در این نامه آمده است: قرقیزستان آماده است حکومت قانون را ایجاد کند و فقط در حد سخن نیست من مهمترین وظیفه خود می‌دانم که که دولتی بر مبنای حاکمیت قانون ایجاد کنم.

وی در این پیام متذکر شد که من آگاه هستم که این مسئله مربوط به بیانیه‌های بلند و اصلاحات سطحی نیست، بلکه کاری سخت و پرزحمت برای ایجاد نهادهای دموکراتیک قوی است.

رئیس دولت ادامه داد: ما باید مشکل فقر ، تأمین مکان کارگران ، افزایش کارایی مدیریت دولتی و تقویت نهادها را حل کنیم.

وی به نخست وزیر انگلیس اطمینان داد که اصلاح قانون اساسی که با حمایت گسترده مردم انجام می‌شود، تنها اولین قدم در این مسیر است.

 جباراف گفت: من امیدوارم که انگلستان با داشتن قدیمی‌ترین نهادهای دموکراتیک جهان که به درستی مورد تحسین ملت‌های همه قاره‌ها قرار دارد، به تلاش‌های ما در این راه کمک و ما را پشتیبانی کند. من از مقامات انگلیس می‌خواهم که همچنان به محقق شدن آرمان‌های مردم قرقیز کمک کنند، روشی برای اعتماد به گفت و گو و همکاری طولانی مدت در ایجاد نهادهای دموکراتیک ارائه دهند.

رئیس جمهور گفت: به عنوان نشانه‌ای از شرایط باز و جدید در کشور و تمایل به افزایش سطح همکاری‌های بین المللی، می‌خواهم اعلام کنم که دستوراتی برای تجدید نظر در محدودیت‌های اعمال شده توسط مقامات گذشته در ورود به کشور صادر می‌شود.

وی وعده داد پرونده «کریس ریکلتون» روزنامه نگار فرانسه در سال 2017 و «میرا ریتمن» نماینده دیده بان حقوق بشر که در دسامبر 2015 از قرقیزستان اخراج شدند را بررسی کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول