اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تشکیل ۷ کارگروه تخصصی برای پیشبرد طرح ملی مطالعات قطب دام‌پروری مهدی‌شهر

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از تشکیل هفت کارگروه تخصصی در معاونت پژوهشی این نهاد برای پیشبرد مطالعات پروژه ملی ایجاد قطب دام‌پروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد.

تشکیل ۷ کارگروه تخصصی برای پیشبرد طرح ملی مطالعات قطب دام‌پروری مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی منصفی‌راد رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان عصر امروز در جلسه پیگیری ایجاد قطب دام‌پروری کشور در فرمانداری مهدی‌شهر که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، فرماندار مهدی‌شهر و جمعی از مسؤولان برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات پروژه ملی قطب دام‌پروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر در حوزه‌های هفت‌گانه دام‌پروری، کشاورزی، گردشگری، مدیریت، بازرگانی، فرهنگی و مهندسی ذیل کارگروه‌های تخصصی در حال انجام است.

وی از طرح ملی قطب دام‌پروری مهدی‌شهر به‌عنوان یک نقطه عطف در رشد و توسعه صنعت دام‌پروری در استان سمنان نام برد و با اشاره به فازهای سه‌گانه پیش‌بینی‌شده در اجرای این طرح مهم ملی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده، جهاد دانشگاهی استان در انجام مطالعات سه فاز  این طرح مشارکت دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از انجام مطالعات این طرح از سوی جهاد دانشگاهی استان خبر داد و گفت: علاوه بر این، ایجاد ایستگاه اصلاح نژاد گوسفند سنگسری نیز بر عهده جهاد دانشگاهی استان است؛ ضمن اینکه جهاد دانشگاهی استان در همین راستا پروژه احداث مرکز اصلاح نژاد و مرکز به‌نژاد دامی با تکیه بر دام سبک را نیز به‌عنوان یک طرح ملی فناورانه در حال اجرا دارد.

منصفی‌راد ادامه داد: این طرح فناورانه در راستای تحقق شعار سال و توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و در قالب یک ایستگاه تخصصی عملیاتی می‌شود و می‌تواند به‌عنوان یک بازوی اجرایی به اجرایی شدن بهتر طرح ملی قطب دام‌پروری مهدی‌شهر کمک کند.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در سطح ملی و با اتکا به دو پژوهشگاه بزرگ رویان و ابن‌سینا از توانمندی بسیار بالایی در این بخش برخوردار است که انتقال دانش آن به استان سمنان می‌تواند به رشد و توسعه بیشتر استان نیز کمک کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از ارتباط و تعامل خوب بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک فرصت مناسب برای اجرایی شدن طرح ملی قطب دام‌پروری مهدی‌شهر و ارتقای سطح همکاری‌های جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی در استان یاد کرد.

منصفی‌راد افزود: راه‌اندازی مرکز به‌نژاد دامی جهاد دانشگاهی استان سمنان به‌عنوان یک طرح فناورانه به تأیید جهاد دانشگاهی کشور رسیده و بخشی از اعتبارات آن نیز تأمین شده است.

وی از خرید تجهیزات آزمایشگاه پایه جهاد دانشگاهی در مرکز به‌نژاد دامی جهاد دانشگاهی استان سمنان در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد و عنوان کرد: تجهیزات متعددی با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد تومان خریداری شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از تلاش برای راه‌اندازی این مرکز تا اواخر خردادماه یا اوایل تیرماه امسال خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد و به‌نژاد دامی و ایستگاه اصلاح نژاد دام سنگسری، بسترهای لازم برای رشد و توسعه بیشتر صنعت دام‌پروری در استان سمنان و به‌خصوص شهرستان مهدی‌شهر فراهم شود.

این عضو کارگروه اشتغال استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های بالای جهاد دانشگاهی در حوزه‌های علمی و پژوهشی گفت: علاوه بر این، وجود مرکز ملی ژنتیک ایران در جهاد دانشگاهی و بهره‌مندی آن از یک بانک غنی ژن در حوزه‌های زیستی، گیاهی و جانوری نیز می‌تواند، علاوه بر زمینه‌سازی برای همکاری‌های بیشتر بین جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی استان به پیشبرد بهتر طرح ملی قطب دام‌پروری مهدی‌شهر نیز کمک کند.

در این جلسه تعاونی‌های کشاورزی پرور شهرستان مهدی‌شهر، اعضای هیأت ‌مدیره تعاونی مهدی‌شهر، اعضای شورای شهر، اعضای شرکت تعاونی عشایری، شرکت تعاونی کشاورزی شهرستان، مسؤولان اداره منابع آب و جهاد کشاورزی شهرستان مهدی‌شهر نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول