اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری دام‌پروری در مهدی‌شهر

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: در راستای ایجاد قطب دام‌پروری کشور، مرکز رشد و فناوری دام‌پروری با همکاری بسیج علمی سپاه در مرکز به نژاد دامی و اصلاح نژاد دام سبک جهاد دانشگاهی استان در مهدی‌شهر راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری دام‌پروری در مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی منصفی‌راد رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ظهر امروز در جلسه ایجاد قطب دام‌پروری شهرستان مهدی‌شهر از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان که به ریاست استاندار سمنان برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از پتانسیل‌های استان سمنان تهیه و ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به دستور ریاست جمهوری در سفر سال گذشته به استان سمنان مبنی بر تبدیل شدن شهرستان مهدی‌شهر به قطب دام‌پروری کشور، در این حوزه یک طرح فناورانه تهیه و ارائه شده است و امیدواریم با حمایت‌ها و مساعدت‌هایی که انجام خواهد شد، بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان بیان کرد: مطالعات طرح ایجاد قطب دام‌پروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر طبق تفاهم‌نامه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی استان در دست اقدام است.

منصفی‌راد عنوان کرد: مطالعات این طرح در چند فاز و در سه حوزه مطالعات قطب و طرح ایجاد مجتمع‌های دام‌پروری و ایستگاه اصلاح نژاد در شهرستان مهدی‌شهر انجام می‌شود و امیدواریم طی مدت دو تا سه ماه مطالعات فاز اول طرح به اتمام برسد و مراحل اجرایی طرح آغاز شود.

وی تأکید کرد: در همین راستا، دبیرخانه دائمی طرح در جهاد دانشگاهی سمنان ایجاد شده است؛ همچنین مرکز به نژاد دامی و اصلاح نژاد جهاد دانشگاهی در راستای عملیاتی شدن قطب دام‌پروری کشور در منطقه دربند شهرستان مهدی‌شهر در حال راه‌اندازی است که فاز نخست آن با تجهیز آزمایشگاه پایه تا اواسط خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ادامه داد: این پروژه در مساحتی بالغ‌بر ۲ هزار مترمربع در حال ساخت است که فاز نخست آن با تجهیز آزمایشگاه پایه اواخر خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

منصفی‌راد عنوان کرد: همچنین در راستای ایجاد قطب دام‌پروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر، مرکز رشد و فناوری دام‌پروری نیز با همکاری بسیج علمی سپاه استان سمنان در مرکز به نژاد دام سبک و اصلاح نژاد جهاد دانشگاهی استان در منطقه دربند مهدی‌شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تأکید استاندار سمنان مبنی بر پیگیری و تسریع در انجام مصوبات سفر رئیس جمهوری، مجموعه جهاد دانشگاهی استان سمنان از تمام ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی در جهت انجام این طرح استفاده خواهد کرد و لازم است ضمن اختصاص اعتبارات لازم استانی و ملی، تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز همراهی و حمایت خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول