اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اجلاسیه کانون دانشگاهیان با حضور محسن رضایی و علی باقری برگزار می شود

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: هفتمین اجلاس سراسری کانون صبح فردا با پیام رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

اجلاسیه کانون دانشگاهیان با حضور محسن رضایی و علی باقری برگزار می شود

قاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره هفتمین اجلاسیه این تشکل سیاسی گفت: هفتمین اجلاس سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی صبح فردا پنجشنبه (26خردادماه) با پیام رئیس‌جمهور و با شعار «دانشگاه تحول، تبیین و تولید دانش بنیان» در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

* بررسی آخرین وضعیت برجام و شرایط اقتصادی کشور در اجلاسیه کانون دانشگاهیان

وی گفت: آخرین وضعیت مذاکرات برجام و بررسی شرایط اقتصادی کشور و مردمی سازی یارانه ها در دستور کار هفتمین اجلاسیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی قرار دارد.

جعفری تصریح کرد: محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه و رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در اجلاس کانون دانشگاهیان پیرامون شرایط اقتصادی کشور و تحولات حوزه سیاست خارجی و آخرین وضعیت پرونده هسته‌ای سخنرانی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در این اجلاس همچنین حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی، فواد ایزدی و اسدالله زارعی کارشناس ارشد تحولات منطقه ای و داخلی به ترتیب در خصوص وضعیت دانشگاه ها، شرایط پولی، ارزی و اقتصادی و سیاست داخلی و خارجی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

وی گفت: در این اجلاس یکروزه همچنین دکتر سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درخصوص اهداف و رویکردهای این تشکل سیاسی، دانشگاهی، گزارش خواهد داد.

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه در اجلاسیه فردا حدود ۷۰۰ نفر از اعضای کانون و اساتید برگزیده از سراسر کشور حضور خواهند داشت، گفت: تحلیل و بررسی تحولات و مسایل سیاسی و اقتصادی جامعه بخصوص ارزیابی از شرایط یکسال گذشته و بحث و بررسی درخصوص راهکار‌ها و پیشنهادات اعضای کانون برای بهبود هرچه بیشتر شرایط کشور از جمله برنامه‌های اجلاسیه است.

جعفری گفت: در هفتمین اجلاس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از هر استان یک نفر گزارشی از وضعیت دانشگاه‌ها و نیز استان خود در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه خواهد داد. 

وی خاطرنشان کرد: در اجلاسیه هفتم کانون با توجه به اینکه برخی از اعضای شورای مرکزی در مجموعه قوه مجریه و مقننه مشغول فعالیت شده اند، اعضای جدید شورای مرکزی انتخاب خواهد شد و متعاقبا در استان‌ها نیز اعضای شورا و دبیران استانی انتخاب می‌شوند. کانون از اوایل دهه ۸۰ فعالیت خود را آغاز و سال ۸۴ از وزارت کشور مجوز رسمی اخذ کرد. این تشکل در همه استان‌ها دارای شورای استانی است و در همه استان‌ها فعال است.

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: در انتخابات سیزدهیمن دوره ریاست جمهوری با همت کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، ۱۲ هزار عضو هیات علمی دانشگاه از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات دعوت کرده و از ریاست جمهوری ایشان حمایت کردند و نخستین تشکل سیاسی بود که ماه‌ها قبل در انتخابات اخیر همه را به شرکت فراگیر در انتخابات و انتخاب آیت الله رئیسی دعوت کرد. ضمن اینکه کانون در انتخابات سال ۹۶ نیز، آیت‌الله رئیسی را به عنوان رئیس جمهور معرفی و از ایشان حمایت کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول