اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده لبنانی: موضع یکپارچه لبنان، راه مقابله با تهدیدات اسرائیل است

عضو مجلس نمایندگان لبنان تأکید کرد که این کشور مخالفت خود با تهدیدات رژیم صهیونیستی را به میانجی آمریکا ابلاغ کرد.

نماینده لبنانی: موضع یکپارچه لبنان، راه مقابله با تهدیدات اسرائیل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قاسم هاشم» عضو مجلس نمایندگان لبنان گفت که این کشور مخالفت خود را با افکار و ایده‌های میانجی آمریکایی که در سفر اخیرش درباره مذاکرات ترسیم مرز با رژیم صهیونیستی مطرح کرده بود، اعلام کرد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که لبنان در آستانه چهلمین سالروز تجاوز رژیم صهیونیستی به این کشور در سال ۱۹۸۲ می‌داند که چگونه با این رژیم، سلطه‌گری و تهدیدات آن مقابله کرده و بر آن پیروز شود.

هاشم افزود: «هیچ یک از شیوه‌های ارعاب رژیم صهیونیستی علیه لبنان هرگز سودمند نخواهد بود و میانجی آمریکایی اکنون می‌داند که موضع یکپارچه لبنانی برای مخالفت با هر گونه تعرض به حقوق نفتی و دریایی یا تعدی به مرزهای آن، وجود دارد.»

این عضو مجلس نمایندگان لبنان همچنین با تأکید بر ضرورت تلاش میانجی آمریکایی در این سفر برای رفع تنش موجود، گفت که رژیم صهیونیستی مسئول این تنش‌هاست.

وی گفت: «لبنان در دهه‌های گذشته نیز با اتکا به عوامل قدرت خود اعم از وحدت داخلی و عوامل بازدارندگی و قدرتی که فواید آن ثابت شده است، با تجاوزات اسرائیل مقابله کرده و پیروز شد و امروز نیز با هر گونه تلاشی برای تجاوزات علیه ثروت نفتی و مرزی دریایی مقابله خواهد کرد.»

دولت پیشبرد امور لبنان روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نجیب میقاتی» نخست وزیر این دولت در دیدار با «آموس هوچشتاین» میانجی آمریکایی، موضع یکپارچه لبنان درباره ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی به وی ابلاغ کرد.

 

انتهای پیام/ .

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول