اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه لبنان: هیچ نشانه‌ای از آغاز جنگ نیست

وزیر خارجه لبنان تأکید کرد که هیچ نشانه‌ای از آغاز جنگ بین این کشور و رژیم موقت صهیونیستی وجود ندارد.

وزیر خارجه لبنان: هیچ نشانه‌ای از آغاز جنگ نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان گفت که با وجود تهدیدات متقابل بین جنبش حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی، هیچ نشانه‌ای دال بر وقوع جنگ بین دو طرف وجود ندارد.

وی در مصاحبه با وبگاه لبنانی «النهار» افزود که «آموس هوچشتاین» فرستاده ویژه آمریکا در سفر به لبنان، پاسخ یکپارچه لبنانی‌ها درباره مساحت دریایی توافق شده را خواهد شنید.

وی درباره احتمال دستیابی به توافق در مذاکرات بین لبنان و رژیم صهیونیستی ابراز خوش‌بینی کرد و گفت که هیچ گونه نگرانی درباره وقوع جنگ وجود ندارد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وزیر خارجه لبنان تصریح کرد که این کشور و آمریکا خواهان دستیابی به توافق هستند و آمریکایی‌ها و سازمان ملل از طرف تل‌آویو به ما ابلاغ کرده‌اند که طرف اسرائیلی نیز خواهان حصول توافق است.

یکشنبه شب گذشته «اویو کوخافی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با تهدید علیه لبنان، گفت که احتمال وقوع جنگ بین این رژیم و لبنان وجود دارد.

وی همچنین به بمباران گسترده و بی‌سابقه لبنان تهدید کرد.

هفته پیش ورود یک کشتی اسرائیلی تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع «ENERGEAN POWER» در میدان گازی «کاریش» مورد منازعه با لبنان، پرونده ترسیم مرزی میان دو طرف را بار دیگر به صدر اخبار برگرداند و در همین ارتباط، مقامات لبنان به توافق رسیدند که برای حل این موضوع از «آموس هوچشتاین» فرستاده آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزی برای سفر به بیروت دعوت کنند؛ وی دیروز (دوشنبه) وارد لبنان شد و امروز با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول