اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری هجدهمین دور مذاکرات صلح سوریه به میزبانی قزاقستان

روز های 15 و 16 ژوئن (25 و 26 خرداد) به میزبانی قزاقستان در پایتخت این کشور هجدهمین دور مذاکرات صلح سوریه برگزار می‌شود.

برگزاری هجدهمین دور مذاکرات صلح سوریه به میزبانی قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، فردا و پس فردا به میزبانی قزاقستان هجدهمین دور مذاکرات صلح سوریه برپا می‌شود.

وزارت امور خارجه قزاقستان با اعلام این مطلب گفت که تاکنون همه طرف‌های روند آستانه مشارکت خود در دور جدید این مذاکرات را تایید کردند.

هیئت‌های سازمان ملل تحت ریاست «رابرت دان»، مسئول سیاسی دفتر فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، اردن، نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و کمیته بین  المللی صلیب سرخ به عنوان ناظر در این مذاکرات شرکت می‌کنند.

هیئت جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات را «علی اصغر حاجی» دستیار ارشد وزارت امور خارجه در امور مسائل سیاسی و هیات‌های روسیه و ترکیه را «الکساندر لاورنتیف» و «سلجوق اونال» به ترتیب، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و مدیر کل اداره چندجانبه وزارت امور خارجه ترکیه بر عهده خواهند داشت.

بنابر گزارش وزارت امور خارجه قزاقستان، در جریان این مذاکرات موضوعاتی مانند وضعیت بشردوستانه و اجتماعی، چشم انداز از سر گیری فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو، تقویت اعتماد، آزادی گروگان‌ها و جستجوی افراد ناپدید شده، ایجاد شرایط برای بازگشت پناهندگان سوری به میهن مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

در تاریخ 15 ژوئن نمایندگان کشورهای ضامن قصد دارد رایزنی‌های دوجانبه و سه‌جانبه در سطوح کارشناسان برگزار کنند و در 16 ژوئن قرار است جلسه عمومی با مشارکت تمام طرف‌ها برگزار شود.

انتهای پیام/ح/ ت 674

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول