اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

استقبال قزاقستان از تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران سوریه

معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان گفت: تداوم گفت‌وگوهای کامل سیاسی تحت نظارت سازمان ملل باید به اولویت اساسی جامعه بین الملل برای حل بحران سوریه تبدیل شود.

استقبال قزاقستان از تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آکان رحمتولین» معاون اول وزارت خارجه قزاقستان در چهارمین کنفرانس بروکسل در مورد سوریه شرکت کرد.

در جریان این کنفرانس که با شرکت حدود نمایندگان 90 کشور مختلف و سازمان‌های بین المللی برگزار شد، تقریبا تمام سخنرانان، از جمله «گیر پیترسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، وضعیت بحرانی فزاینده بشردوستانه نه تنها در سوریه، بلکه در کشورهای همسایه میزبان پناهندگان سوری اشاره کردند.

در این کنفرانس با اشاره به این که ویروس همه گیر و درگیری نظامی روسیه و اوکراین موضوع تضمین امنیت غذایی را تشدید می‌کند، شرکت کنندگان از جامعه جهانی خواستار افزایش تلاش‌ها برای ارائه کمک بشردوستانه به مردم سوریه و کشورهای میزبان پناهندگان سوری، شدند.

معاون وزارت امور خارجه قزاقستان در سخنانی با بیان این که از سرگیری گفت و گوی کامل سیاسی تحت نظارت سازمان ملل متحد بایستی به اولویت اساسی جامعه بین المللی تبدیل شود از همه طرف‌های ذینفع خواست تا در روندی مشارکت کنند که طرف‌های درگیر را به یک مصالحه عملی و قابل قبول دوجانبه سوق و به اصطلاح فرمول آینده سیاسی سوریه از طریق گفت و گوی سازنده و الگوی ملی را تعیین کند.

وی در ادامه به نقش مهم روند «آستانه» در زمینه صلح سوریه اشاره و همچنین بر کمک‌های بشردوستانه کشورش به مردم سوریه و کشورهای همسایه تاکید کرد.

رحمتولین با توجه به وخامت اوضاع بشردوستانه در کشور و منطقه استفاده از سازمان امنیت غذایی اسلامی را به عنوان ابزار مکمل برای ارائه کمک‌های بشردوستانه پیشنهاد کرد.

معاون اول وزارت امور خارجه قزاقستان در چارچوب سفر به بروکسل همچنین با «استانسیلاو راشچال» دبیر دولتی نهاد دیپلماتیک اسلوونی به صورت دوجانبه دیدار و وضعت و دورنمای همکاری دوجانبه و چند جانبه بین دو کشور را بررسی کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول