اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

حرکت به سمت خودکفایی رویکرد سپاه در اجرای برنامه ها است

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: حرکت به سمت خودکفایی و قوی شدن در همه بخش‌ها رویکرد سپاه در اجرای برنامه‌ها است.

حرکت به سمت خودکفایی رویکرد سپاه در اجرای برنامه ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد گودرزی ظهر امروز در آیین رزمایش کمک مؤمنانه سپاه ناحیه اراک و توزیع یک هزار بسته معیشتی اظهار کرد: حرکت به سمت خودکفایی و قوی شدن در همه بخش‌ها رویکرد سپاه در اجرای برنامه‌ها است و سپاه با رویکرد ولایتمداری، انقلابی، مردم‌داری و تأسی به تجربیات گذشته در بسیاری از حوزه‌ها الگوهای موفق ارائه کرده و در گام دوم حرکتی شتابنده به سمت تحقق اهداف خواهد داشت.

وی افزود: در راستای رفع مشکلات معیشتی ناشی از بیماری کرونا نهضت کمک مؤمنانه به برکت تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری راه‌اندازی شد که بیش از ۵۰ عنوان خدمت در این نهضت به مردم ارائه شد و بسیاری از این خدمت‌ها همچنان ادامه دارند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: سپاه و بسیج در مناسبت‌های مختلف رزمایش کمک مؤمنانه با رویکرد توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان را همواره در دستور کار گذاشته که آخرین رزمایش در ماه مبارک رمضان با توزیع ۲۸ هزار بسته معیشتی انجام شد.

 

گودرزی ادامه داد: این ایام به مناسبت دهه مبارک کرامت رزمایش کمک مؤمنانه در دستور کار قرار گرفت که تاکنون در سطح استان مرکزی بیش از ۵۰۲ هزار بسته معیشتی در سطح استان به همت سپاه و بسیج توزیع شده است.

وی اضافه کرد: قرارگاه‌های محله محور با محوریت بسیج در سطح استان در دستور کار قرار گرفته که در راستای حل مشکلات مناطق حاشیه‌نشین و خدمت صادقانه به مردم در بخش‌های مختلف از جمله اهداف قرارگاه‌های محله محور است که در سطح استان بیش از ۵۰ قرارگاه راه‌اندازی شده است و شناسایی آسیب‌ها و نیازسنجی در مناطق استان در حال انجام است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه رویکرد قرارگاه‌های محله محور بسیج مسجد محوری عمل کردن است، گفت: بسیاری از موفقیت‌ها در طول انقلاب اسلامی به برکت مساجد است و لذا در گام دوم انقلاب احیای مساجد یک ضرورت مهم محسوب می‌شود.

گودرزی با تأکید بر اینکه سپاه و بسیج همواره در کنار مردم و متعلق به مردم است و در مقاطع مختلف انقلاب وفاداری خود به مردم را به اثبات رسانده، افزود: سپاه و بسیج مامی توانیم را در بخش‌های مختلف به اثبات رسانده و لذا کارنامه درخشان سپاه در بخش‌های مختلف نشان‌دهنده هویت و توانمندی‌های ملت غیور ایران است.

وی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه داریم با جهاد تبیین حماسه‌های هویت‌ساز ملت ایران در طول انقلاب اسلامی را به جوانان و نوجوانان منتقل کنیم و جهاد تبیین مهمترین راهکار برای مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان در جنگ نرم و عملیات روانی است.

توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در سطح اراک به همت سپاه و بسیج

فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز در این آیین گفت: یکی از مهمترین نیازهای کشور در گام دوم روحیه و نگاه انقلابی و جهادی است چراکه با نگاه جهادی و انقلابی هیچ‌گونه بن‌بستی وجود ندارد و لذا فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی باید مورد توجه باشد و امروز گروه‌های جهادی علاوه بر انجام رسالت‌های خود در خدمت‌رسانی به مردم ترویج فرهنگ جهادی را انجام می‌دهند.

 

محمد مهجوری اظهار کرد: جهادگران با حضور در کنار مردم و در سخت‌ترین شرایط تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده‌اند و امروز به عنوان الگوهایی کامل می‌درخشند و حرکت‌های جهادی بر پایه توانمندی‌های مردم است و لذا نقش مردم در گام دوم برای ساختن ایرانی قوی در همه ابعاد بسیار مهم است و باید روز به روز تقویت شود.

وی افزود: احیای روستاها و امیدآفرینی بین مردم دستاورد حضور جهادگران در مناطق است و با حضورشان علاوه بر اینکه درس اخلاق، معنویت و مدیریت یاد می‌گیرند در گفتمان سازی و خدمت‌رسانی نقش‌آفرینی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: در سطح شهر اراک بیش از ۳۶۰ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف سازمان‌دهی شده که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۵ هزار نفر روز توسط جهادگران بسیجی به مروم خدمات ارائه شده و در سال جاری مسیر خدمت به مردم باقوت ادامه خواهد داشت.

 

مهجوری با اشاره به اینکه نهضت کمک مؤمنانه یکی از مهمترین اقدامات گروه‌های جهادی است، گفت: در مناسبت‌های مختلف رزمایش کمک مؤمنانه انجام می‌شود و امروز به مناسبت دهه مبارک کرامت توزیع یک هزار بسته معیشتی به نیازمندان انجام خواهد شد و به شکل محله محور به دست جامعه هدف خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در سطح شهر اراک بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است و نهضت خداپسندانه کمک مؤمنانه باقوت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول