اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سند «دانش‌بنیان امنیت غذایی» برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: در طول یک سال گذشته همکاری گسترده‌ای بین کارشناسان انجام و سند «دانش بنیان امنیت غذایی» تدوین شد که هفته آینده به منظور تصویب در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

سند «دانش‌بنیان امنیت غذایی» برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید مجتبی خیام نکویی صبح امروز در حاشیه سفر خود به شهرستان فارسان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت غذایی پایدار یکی از دغدغه‌های بسیاری از کشورها است، گفت: در طول یک سال گذشته همکاری گسترده‌ای بین کارشناسان انجام و سند «دانش‌بنیان امنیت غذایی» تدوین شد که هفته آینده به منظور تصویب در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: در این سند که یکی از جامع‌ترین سندها بعد از انقلاب اسلامی است همه مولفه‌هایی که برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار و دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی لازم است دیده شده و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این سند حتی با محدود کردن سطح زیرکشت شاهد افزایش تولید در واحد سطح باشیم.

رئیس سازمان آموزش و تحقیقات جهادکشاورزی اظهار داشت: دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی از طریق افزایش بهره‌وری در واحد سطح بزرگترین هدف این طرح است که جهادکشاورزی از تمام ظرفیت‌های وزارت‌خانه‌های مرتبط در حوزه تولید، حفظ و سلامت غذا استفاده می‌کند و شاهد مسیر روبه جلو برای دستیابی به امنیت غذایی خواهیم بود.

وی بیان داشت: دستاوردهای خوبی در حوزه تحقیقات کشاورزی داریم که علاوه بر چهارمحال و بختیاری استان‌هایی که اقلیم مشابه با این استان را دارند نیز می‌توانند از این دستاوردها بهره‌مند شوند.

ایستگاه تحقیقاتی بادام افتتاح می‌شود

خیام نکویی ادامه داد: افتتاح ایستگاه تحقیقاتی بادام یکی از دستاوردهای این تحقیقات است که منجر به معرفی ارقام متحمل خشکی، مقاوم به سرمازدگی و سایر تنش‌های زیستی و غیرزیستی است که می‌تواند روی افزایش کمی و کیفی بادام اثر قابل ملاحظه‌ای بگذارد.

رئیس سازمان آموزش و تحقیقات جهادکشاورزی افزود: دستیابی به دانش کشت بافت نوعی از ارقام گل محمدی دیم دستاورد دیگر است که تحول بزرگی در این کشت ایجاد می‌کند و شاهد افزایش سطح زیرکشت گل محمدی دیم در این استان خواهیم بود.

وی در پایان دستیابی به دانش فنی مبارزه به بیماری شانکر باکتریایی، معرفی بزهای پربازده و کنترل کرم خراط را از دیگر دستیابی‌ها دانست.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول