اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در فارسان: طرح نیمه‌تمام سد باباحیدر اعتبار ویژه می‌گیرد/افتتاح پروژه تا پایان سال

وزیر جهادکشاورزی گفت: برای پروژه سد بابا حیدر که 13 سال ناتمام رها شده بود اعتبار 200 میلیارد تومانی در نظر گرفته شد که تا پایان سال افتتاح می‌شود.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در فارسان: طرح نیمه‌تمام سد باباحیدر اعتبار ویژه می‌گیرد/افتتاح پروژه تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید جواد ساداتی‌نژاد صبح امروز در ادامه سفر خود به شهرستان فارسان از بیمارستان حضرت سیدالشهدای فارسان بازدید کرد و گفت: توسعه بیمارستان فارسان از نظر تجهیزات و زیرساخت‌ها درخواست مردم شهرستان است و از آنجایی که این منطقه یک منطقه عشایری است و بهداشت آن اهمیت بالایی دارد اعتباری ویژه‌ای برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های بی‌نظیری در کشاورزی و دامپروری دارد و قطب امنیت غذایی کشور در این ۲ حوزه است، افزود: تلاش شده تمام مشکلات این شهرستان در حوزه‌های مربوط به شهرک‌های دامپروری، شهرک‌های گلخانه‌ای، شیلات، کشت دیم و توسعه باغات در اراضی شیبدار بررسی شود.

وی با بیان اینکه این استان آزمایشگاه طبیعی کشور در حوزه آبخیزداری است، ادامه داد: مطالبات مردم در بازدیدها مورد بررسی قرار گرفت و برای پروژه سد بابا حیدر که ۱۳ سال ناتمام رها شده اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شد و خط انتقال آن پیش‌بینی شده است که تا پایان سال افتتاح می‌شود و بخشی از آب شرب و آب کشاورزی و صنعت استان را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه حوزه کشاورزی و دامپروری در نظر گرفته شده که در مقایسه با اعتبار سایر استان‌ها رقم بیشتری است زیرکه این استان، استان کشاورزی و دامپروری است.

فرشید رئیسی، در ادامه این بازدید گفت: در طرح توسعه این بیمارستان ۱۰۳ تخت پیش‌بینی شده که بالای ۴۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ها و ۲۳ میلیارد تومان برای بهسازی نیاز است.

رئیس بیمارستان حضرت سید الشهدای فارسان در پایان افزود: این پروژه تا کنون نزدیک به ۲۵ الی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/68036

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول