اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بیست و سومین میز خدمت بسیج قوه قضاییه در تهران برگزار شد

بیست و سومین میز خدمت مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه، امروز در محل ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک تهران برگزار شد.

بیست و سومین میز خدمت بسیج قوه قضاییه در تهران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، بیست و سومین میز خدمت مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه، امروز در محل ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک تهران برگزار شد.

در حاشیه میز خدمت، مجید میرزامحمدی مسئول دفتر پیگیری ویژه رئیس قوه قضائیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: افراد حاضر در میز خدمت، کارکنان بسیجی مجموعه قوه قضاییه هستند که در این اقدام جهادی، آنها وظیفه دارند مشکلات و دغدغه‌ها و گلایه‌های مردم را به نهاد‌های مربوطه انتقال داده و پرونده‌های مردم را پیگیری و رسیدگی کنند.

وی گفت: بیشتر مشکلات مردم، دعوای حقوقی است که علت این پدیده، جهل نسبت به قانون است. اگر مردم قبل از اقدام به دعوای حقوقی از مشاورین که بعضا به طور رایگان برای خدمت به مردم آماده هستند کمک بگیرند، جلوی خیلی از دعواهای حقوقی گرفته می‌شود.

مسئول دفتر پیگیری ویژه رئیس قوه قضائیه همچنین اذعان داشت: در این میز خدمت مردم از سیستم ادارت گلایه‌هایی داشته و نکات خود را مطرح می‌کنند که عدم تکریم ارباب رجوع در صدر گلایه‌مندی‌ها قرار دارد. ما حتی گزارش فساد هم در این میز دریافت کرده‌ایم، البته این را هم بگویم که اربابان رجوع گاها درخواست‌هایی خارج از مسئولیت کارکنان دارند که این پدیده مشکل‌ساز است.

 

در ادامه همچنین مصطفی محبی جانشین مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری بیان کرد: از سال گذشته هر دو هفته یکبار، تحت عنوان چهارشنبه‌های جهادی، در یکی از ادارت یا مساجد و یا حتی میادین تهران کارکنان بسیجی مجموعه قوه قضاییه در قالب میز خدمت حاضر می‌شوند تا به مشکلات مردم رسیدگی کرده و دغدغه‌ها و گلایه‌ها را به نهاد‌های مربوطه ارجاع دهند‌.

وی در ادامه افزود: عمده گلایه‌های مردم، دعاوی حقوقی مثل مشکلات قضائی، مشکلات تعزیرات حکومتی یا ثبت اسناد و ... است که کارشناسان و قضات حاضر در میز خدمت این مشکلات را بررسی و مردم را راهنمایی می‌کنند.

جانشین مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری ادامه داد: عمده مردم فکر می‌کنند که افرادی که در میز خدمت حاضر هستند، می‌توانند مشکلاتشان را حل کنند. البته ما تمام توان خود را برای حل مشکل به کار می‌گیریم اما وظیفه ما تصمیم قضایی نیست، بلکه مشاوره و راهنمایی و در مواردی ارجاع مشکلات به نهاد‌های مربوطه و پیگیری آن‌ها است.

 

همچنین در این میز خدمت مدیرکل اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور، معاون تربیت و آموزش سازمان حقوق دانان کشور، فرمانده حوزه ثبت اسناد و املاک کشور، معاون سازندگی بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ، حجت الاسلام  شاهانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ در این طرح شرکت کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۹۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول