اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

برگزاری دوره مهندسی فناوری مکاترونیک صنعتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

دوره کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری مکاترونیک صنعتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می شود.

برگزاری دوره مهندسی فناوری مکاترونیک صنعتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دوره مهندسی فناوری مکاترونیک صنعتی با درخواست و مشارکت شرکت صنعتی ماموت با هدف کاهش نیاز به دخالت انسان در پروسه تولید و کاهش زمان فعالیت نیروی انسانی در محیط‌های ناایمن و افزایش سطح دانش و مهارت نیروی انسانی در ذیل گروه صنعت در سال ۱۳۹۸ تدوین، تصویب و مقرر شد تا در مراکزی که شرایط مورد نظر را دارند، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.
این دوره به منظور تربیت افرادی مسلط بر حوزه‌های راه اندازی، نگهداری و تعمیرات سیستم های اتوماسیون صنعتی، با استفاده از ابزار‌های کنترلی تحت شبکه، ربات‌های پیشرفته و دقیق و بهره گیری از سامانه‌های کنترلی در جهت پایش، به بهبود خط تولید و نیز نگهداری و تعمیرات آن ایجاد شده است.
طراحی مکانیزم‌ها و انجام محاسبات لازم برای پیاده سازی آنها ،انتخاب برنامه بهینه برای نگهداری سیستم‌ها و برنامه‌ریزی پیش بینانه و کنترل مانیتورینگ، عیب یابی سریع و دقیق سیستم های صنعتی مورد استفاده در ماشین آلات و خطوط تولید و مدیریت نگهداری تجهیزات سیستم های صنعتی، برنامه نویسی مجدد سیستم ها، استفاده از سیستم‌های کامپیوتری و شبکه ای در تولید یکپارچه و پیوسته و برنامه نویسی سیستم‌های هوشمند صنعتی از جمله قابلیت‌ها و توانمندی‌های حرفه‌ای دانش آموختگان این رشته است.
دانش آموختگان این رشته می توانند مشاغلی همچون کارشناس بخش مکاترونیک صنایع خودروسازی، طراح خطوط تولید هوشمند صنعتی، کارشناس تعمیر و نگهداری سیستم های هوشمند صنعتی در صنایع خودروسازی،کارشناس تولید و مونتاژ خطوط تولید پیوسته و اتوماتیک،کارشناس برنامه ریزی سیستم های هوشمند صنعتی را احراز کنند.
دانشجویان این رشته دروسی مانند مکانیزم‌ها در ربات، برنامه‌نویسی کاربردی در مکاترونیک، سنسوریک سیستم‌های هوشمند صنعتی، درایو و سروو درایو‌های صنعتی، میکرو کنترلر‌ها، رباتیک و کاربرد آن در سیستم‌های صنعتی، هدایت و کنترل ربات، شبکه‌های کامپیوتری در سیستم‌های یکپارچه، هیدرولیک و نیوماتیک در ربات، نت ماشین آلات خطوط تولید هوشمند صنعتی، مکاترونیک در صنایع خودروسازی و PLC در سیستم‌های مکاترونیک را آموزش می‌بینند.
آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط‌هایی چون شرکت‌های مدرن صنعتی به همراه مدرسان و خبرگان با تجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول