اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه پایدار محور رایزنی رئیس جمهور ترکمنستان و معاون دبیرکل سازمان ملل

رئیس جمهور ترکمنستان با معاون اول دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و زمینه‌های همکاری در چارچوب دستور کار توسعه پایدار تا سال 2030 را مورد بحث و بررسی قرار داد.

توسعه پایدار محور رایزنی رئیس جمهور ترکمنستان و معاون دبیرکل سازمان ملل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با «امینه محمد» معاون اول دبیرکل سازمان ملل و رئیس گروه توسعه پایدار سازمان ملل متحد دیدار کرد.

امینه محمد خاطرنشان کرد: بسیار خوشحال است که فرصتی برای بازدید از ترکمنستان مستقل و بی‌طرف دارد، که نه تنها یکی از پویاترین کشورهای در حال توسعه است، بلکه یک شریک قدیمی و قابل اعتماد سازمان ملل متحد در منطقه آسیای مرکزی است.

در این دیدار طرفین در خصوص وضعیت و چشم انداز توسعه همکاری‌های مثمر ثمر تبادل نظر کردند که گواه اثربخشی آن ده‌ها پروژه اجرا شده در زمینه‌های مختلف است.

دو طرف همچنین زمینه‌های همکاری در چارچوب دستور کار توسعه پایدار تا سال 2030 را مورد بحث و بررسی قرار دادند که ارتباط نزدیکی با اهداف و مقاصد کلیدی ترسیم شده در برنامه ملی توسعه اجتماعی-اقتصادی ترکمنستان در سال 2022 تا 2025 دارد.

در این گفت و گو خاطرنشان شد که ترکمنستان با اجرای موفقیت آمیز سیاست بی‌طرفی، سهم بسزایی در توسعه پایدار، تقویت صلح و امنیت در آسیای مرکزی دارد که در بسیاری از ابتکارات مورد تقاضا در زمینه انرژی، حمل و نقل، و محیط زیست، حوزه‌های بهداشتی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها که در تعدادی از قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل تجسم یافته‌ است.

معاون اول دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اهمیت پروژه‌های در مقیاس بزرگ و منطقه‌ای که توسط ترکمنستان اجرا می‌شود، از رئیس جمهور به خاطر موضع فعال طرف ترکمنستانی در حل و فصل مسائل مربوط به مشکلات فوری بشری امنیت جهانی انرژی، توسعه همکاری‌های بین المللی گسترده در بخش حمل و نقل و لجستیک، استفاده منطقی از منابع، تغییرات آب و هوا و حفاظت از محیط زیست قدردانی کرد.

محمد علاقه عمیق سازمان ملل را در تعمیق و ایجاد مشارکت سنتی که منافع رفاه همه بشریت و اهداف توسعه پایدار سازمان ملل را برآورده می‌کند، ابراز کرد.

بردی محمداف با تشکر از ارزیابی سطح بالا از اقدامات صورت گرفته، تاکید کرد که ترکمنستان قصد دارد به مشارکت فعال در تلاش‌های بین المللی در زمینه‌های استراتژیک مهم ادامه دهد.

انتهای پیام/ح/ ت 202

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول