اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

قرارگاه خاتم الانبیا با تهاتر نفت می‌تواند جاده کهورستان - لار را دوبانده کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از بودجه بسیار کم وزارت راه و شهرسازی برای جاده کهورستان - لار، گفت: توزیع منابع به راه‌ها باید عادلانه باشد.

قرارگاه خاتم الانبیا با تهاتر نفت می‌تواند جاده کهورستان - لار را دوبانده کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدرضا رضایی نماینده جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس که به منظور بازدید از محور کهورستان - لار به هرمزگان سفر کرده است، اظهار داشت: نمایندگان استان هرمزگان و منطقه لارستان و جهرم با جدیت پیگیر محور بندرعباس به سمت لارستان و شهر جهرم هم در کمیسیون عمران مجلس و هم در وزارت راه و شهرسازی هستند.

وی افزود: با وجود اینکه این محور یک محور بسیار مهم و استراتژیک است، نگاه برخی مسئولین به آن متفاوت است چرا که یا این محور را نمی‌شناسند و یا بازدیدی از آن نداشته‌اند‌.

رضایی با انتقاد از وزارت راه و شهرسازی، اختصاص اعتبار۸۰ میلیارد تومانی توسط وزارت راه و شهرسازی به این محور ۲۶۰ کیلومتری را بسیار ناچیز دانست و عنوان داشت: این رقم فقط برای چند کیلومتر در مناطق کوهستانی کفایت می‌کند و این اعتبارات کم نشان می‌دهد حتی برای وزارت راه و شهرسازی هم این محور مهم و استراتژیک نیست. باید نگاه راه و شهرسازی به این محور نیز عوض شود.

رییس کمیسیون عمران از پلیس راه کشور خواست تا میزان تصادفات و فوتی‌های این محور و حساسیت آن‌را به سازمان برنامه و بودجه گزارش دهد. منابع باید متوازن و عادلانه در کشور توزیع شود. این مسیر کوتاه‌ترین محور جهت حمل کالا و بار به سمت پایتخت و بالعکس است.

رضایی خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا با تهاتر نفت می‌تواند این پروژه را اجرا کند،‌‌ ۹۰ کیلومتر این محور فاقد پیمانکار است، این بخش از محور، به قرارگاه خاتم واگذار و از ظرفیت تهاتر نفت بهره گرفته شود.

وی همچنین گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ ، مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب ماده ۵۶ به بانک‌ها اجازه اعطای تسهیلات داده شده است، در حال حاضر بانک مرکزی ۵۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها ابلاغ کرده است. در قسمت‌هایی از این محور که پیمانکار دارد و امکان واگذاری به قرارگاه خاتم الانبیا نیست با اختصاص اعتبار از ماده ۵۶ ، منابع مالی پیمانکاران تأمین شود.

به گفته رضایی، بسیاری از تصادف‌های محور بندرعباس، لارستان و جهرم ناشی از تردد تانکرهای حمل سوخت وزارت نفت است، این وزارت‌خانه در خصوص این تصادفات مسئولیت اجتماعی دارد، در کنار ماده ۵۶ و تهاتر نفت، اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت باید به این پروژه اختصاص داده شود.

به گزارش فارس، فقط نوروز امسال بیش از 25 نفر در جاده کهورستان - لار در اثر تصادف جان باختند.

انتهای پیام/ 3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول