اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دولت در حال تقویت پایه پولی است/ دولتمردان با مردم گفت‌وگو کنند

نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت گفت: یکی از الزامات بودجه سال 1401، حذف ارز 4200 تومانی از برخی حوزه‌ها است اما ساز و کار اجرای این قانون به دولت سپرده شده و دولت می‌بایست پیش از هر اقدامی، با مردم درباره آثار و برنامه‌های پیش رو سخن بگوید.

دولت در حال تقویت پایه پولی است/ دولتمردان با مردم گفت‌وگو کنند

احمد جباری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: دولت آقای رییسی در ماه‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده که مهار بحران کمبود واکسن و واکسیناسیون عمومی و رساندن کشور در زمینه بیماری کرونا به وضعیت پایدار با همکاری خوب مردم از جمله این اقدامات بوده است که همچنان نیز ادامه دارد.

وی با بیان این که در زمینه مسائل اقتصادی نیز تحرکات مختلفی از سوی دولت صورت گرفته که بهبود وضعیت فروش نفت ایران در بازارهای جهانی با گسترش دیپلماسی سیاسی، عضویت در سازمان جهانی همکاری‌های شانگهای، توقف استقراض دولت از بانک‌ها و نیز تلاش برای حفظ ثبات در بازار ارز از جمله این اقدامات بوده است، افزود: انباشتی از مشکلات اقتصادی در کشور ما وجود دارد که دولت‌های مختلف ریسک اصلاح و ساماندهی آنها را نپذیرفته و یا بطور محدود دست به اصلاح و جراحی آن زده‌اند و لذا اکنون با انباشتی از مشکلات مواجه هستیم.

دولت در حال تقویت پایه پولی است

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت در حال پرداخت استقراض دولت گذشته از بانک مرکزی است و از این طریق قادر خواهد شد تا پایه پولی را در کشور تقویت و در عین حال از حجم نقدینگی بدون پشتوانه نیز بکاهد و لذا برآیند اقتصادی مثبتی در کشور حاکم شود اما واقعیت آن است که با مشکلات جدیدی در جهان مواجه هستیم که باید با کمک مردم در داخل کشور تدبیر شود.

جباری به کاهش عرضه غلات، نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی به بازارهای جهانی از سوی اوکراین اشاره و گفت: قیمت جهانی غلات در حال افزایش است و میزان عرضه نیز بشدت کاهش یافته چرا که اوکراین سهم بزرگی از تولید غلات را در جهان داشت و لذا باید ما نیز در داخل کشورمان، مدیریت مناسبی بر کالاهای اساسی داشته باشیم تا دچار کمبود نشویم و از سوی دیگر از قاچاق آرد و گندم نیز از کشورمان جلوگیری شود.

وزارت کشور، مجاری دقیق قاچاق آرد را به مردم گزارش کند

وی از وزارت کشور نیز خواست تا مجاری دقیق قاچاق آرد را شناسایی و گزارش دقیقی از میزان قاچاق و نیز عوامل آن را به مجلس و به مردم ارائه کند.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: برای اجرای هر تصمیم بزرگ اقتصادی باید مسؤولان اقتصادی کشور بدون لکنت زبان با مردم سخن بگویند و آثار و عوارض اجرای هر طرح اقتصادی را به طور شفاف برای مردم بیان و مزایای دقیق آن و محل هزینه کرد درآمدهای دولت از محل اجرای چنین طرحی را به طور واضح و شفاف برای مردم توضیح دهند تا نگرانی در عمق جامعه رسوخ نکند.

دولت درباره محل هزینه‌کرد درآمدهای ناشی از حذف ارز ترجیحی با مردم سخن بگوید

جباری گفت: اگر قرار باشد سالانه چیزی حدود 11 تا 12 میلیارد دلار ارز ترجیحی با قیمت آزاد محاسبه شود، دولت از محل ماالتفاوت نرخ ارز درآمدی خود 250 تا 300 هزار دلار بدست خواهد آورد و باید محل دقیق هزینه‌کرد این درآمد و میزان واریز آن به حساب مردم مشخص و شفاف شود تا مردم نیز تکلیف خود را با وضعیت اقتصادی پیش رو بدانند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت در بیان اهمیت انجام جراحی‌های اقتصادی در کشور نیز بیان کرد: اقتصاد کشور به جراحی نیاز دارد و این جرات و شهامت در وجود آقای رییسی وجود دارد که بخواهد یارانه را به طور دقیق به دست مردم برساند و شمار زیادی از دلالان و واسطه‌ها و مفاسد ناشی از عملکرد آنان را از این میان حذف کند و بنابراین سخن گفتن با مردم در شرایط کنونی و پرداختن مستمر رسانه‌ها به ابعاد مختلف چنین طرح‌هایی و کمک به پختگی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول