اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

کارآفرینی بانوی بسیجی برای 300 زن سرپرست خانوار/ خانمی که فقط برای ترویج حجاب سوزن می‌زند

این گزارش روایتی از کارآفرینی یک بانوی بسیجی در شهرکرد است که برای بیش از 300 نفر از زنان سرپرست خانوار اشتغال پایدار ایجاد کرده و معتقد است فعالیت در حوزه ترویج حجاب و عفاف به کارش برکت داده است.

کارآفرینی بانوی بسیجی برای 300 زن سرپرست خانوار/ خانمی که فقط برای ترویج حجاب سوزن می‌زند

گروه چهارمحال و بختیاری، محمد حیدری| حتما شما هم این شعر را شنیده‌اید (همت بلنددار که مردان روزگار، از همت بلند به جایی رسیده‌اند) اما اینبار می‌خواهم شما را با بانویی آشنا کنم که علیرغم بروز حادثه سوختگی در کودکی از پا نیفتاد و با حضور مؤثر در اجتماع دست صدها بانوی سرپرست خانوار را گرفت و به آن‌ها به جای ماهی دادن، ماهی‌گیری یاد داد.

در این جنگ اقتصادی و فرهنگی بانوانی همچون زهرا ایمانی هستند که با اشتغالزایی، کارآفرینی و تولید البسه حجاب و عفاف همزمان در این ۲ عرصه اثرگذارند.

به سراغ این بانوی بسیجی و کارآفرین رفتیم تا بیش از پیش با اقدامات او آشنا شویم.

فارس: لطفا خودتان را معرفی کنید و توضیح دهید از چه زمانی وارد کار تولید شدید؟

زهرا ایمانی ۵۰ ساله اهل روستای راستاب و ساکن شهرکرد هستم که از زمان کودکی علاقه زیادی به کار خیاطی داشتم و به صورت جدی از سال ۱۳۸۳ با یک چرخ‌خیاطی که هدیه پدرم بود شروع به کار کردم و در سال ۱۳۸۵ آموزشگاهی برای یادگیری این فن در شهرکرد تاسیس نمودم و خوشبختانه امروز کارگاهم در شهرکرد فعال است.

فارس: چه تعداد اشتغال ایجاد کردید و چند هنرجو پرورش دادید؟

اوایل فقط برای دوستان و فامیل خیاطی می‌کردم ولی کم کم در بین مردم معرفی شدم و هر مشتری که کار من را می‌دید یک مشتری دیگر با خودش می‌آورد و همین باعث شد که مشتری‌های من بیشتر و بیشتر شود و به فکر افزایش چرخ‌های خیاطی بیفتم.

کم‌کم با افزایش هنرجوها و استخدام نیرو موفق به تاسیس کارگاه خیاطی و آموزشگاه شدم و در حال حاضر چهار نفر به صورت مستقیم در کارگاه و بیش از ۲۰۰ نفر در زمینه خیاطی پس از تاسیس کارگاه و آموزشگاه مشغول کار شدند به طوری که هر هنرجو وارد کارگاه می‌شد و آموزش لازم را می‌دید خودش یک کارگاه خیاطی راه‌اندازی می‌کرد.

در کنار کارگاه خیاطی، با ارائه آموزش‌هایی در زمینه گوهرتراشی، بیش از ۱۰۰ نفر نیرو در منزل خودشان مشغول به کار شده‌اند و حتی بازار فروش کارهای آن‌ها را نیز ایجاد می‌کنیم و از طریق برخی از دستگاه‌ها و شرکت‌ها محصولات تولیدی را به فروش می‌رسانیم.

فارس: جامعه هدف شما بیشتر چه افرادی است؟

در کارگاه‌مان بیشتر سعی کرده‌ایم بانوان سرپرست خانوار به کارگیری شوند و بسیاری از این بانوان توانمند شده و خودشان اشتغال پایدار برای گذران زندگی خود و خانواده‌شان ایجاد کرده‌اند.

فارس: چرا تولید البسه حجاب و عفاف؟

همه ما بهتر می‌دانیم که کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه مخصوصا با هجمه‌های شدید دشمنان برای سست کردن بنیان خانواده‌ها در گرو ترویج حجاب و عفاف در جامعه است و اصلا زیبنده نیست در جامعه اسلامی ما البسه خارجی و بدن‌نما به وفور در سطح جامعه باشد و لازم است برای بهبود وضعیت حجاب و عفاف تولیدی‌هایی وجود داشته باشد که بهترین البسه را با خلاقیت طراحی و تولید کند تا رغبت مردم به پوشش محجبه افزایش یابد.

رشد معنوی جامعه در گرو ترویج حجاب و عفاف است که یکی از لازمه‌های آن وجود البسه خوب است، وقتی با این نیت کار می‌کنیم برکت بیشتری هم در زندگی و کارمان مشاهده می‌شود لذا با قدرت به این مسیر ادامه می‌دهم

مسئله دیگر هم برکت در این کار است زیرا بر این باورم رشد معنوی جامعه ما در گرو ترویج حجاب و عفاف است که یکی از لازمه‌های آن وجود البسه خوب است، وقتی با این نیت کار می‌کنیم برکت بیشتری هم در زندگی و کارمان مشاهده می‌شود لذا با قدرت به این مسیر ادامه می‌دهم.

فارس: در کنار اشتغالزایی چه اقدامات دیگری دارید؟

من ۱۴ سال است فرمانده پایگاه بسیج مسجد جامع شهرکرد هستم و بیش از ۲ سال است که به عنوان مسئول موسسه شمیم خدمت در امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون فعالیت دارم و با همکاری بانوان دغدغه‌مند استان با تمام توان برای کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر، بهبود وضعیت جامعه خود و کمک به خانواده‌های نیازمند تلاش می‌کنیم اما کمک‌های ما بیشتر در حوزه اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار برای آن‌هاست نه کمک‌های مقطعی.

البته در ۲ سال گذشته که شیوع بیماری کرونا باعث بروز آسیب‌های جدی به برخی از مشاغل و خانواده‌های کم‌بضاعت استان شد ماهیانه برنامه توزیع کمک‌های معیشتی به مستحقان واقعی شناسایی شده با حفظ کرامت آن‌ها به صورت محرمانه را در دستور کار داریم.

فارس: سوختگی باعث کندی کار شما نشد؟

به هیچ وجه با توجه به اینکه من در کودکی در پی حادثه‌ای دچار بیش از ۶۰ درصد سوختگی شدم اما با حمایت‌های خانواده هیچ مشکلی برای ادامه تحصیل و فعالیت‌های فرهنگی‌ام پیش نیامد و نگذاشتم این حادثه باعث کندی هیچ کاری شود.

فارس: چطور از پس اینهمه کار بر می‌آیید؟

من از بعد از نماز با برنامه‌ریزی که انجام داده‌ام تا غروب مشغول به پیگیری همه مسؤولیت‌های خود هستم و بر این باورم داشتن نیت خیر در کارها باعث برکت در زمان نیز می‌شود و احساس می‌کنم به خوبی توانسته‌ام از زمان برای تاثیرگذاری مثبت در جامعه استفاده کنم.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول