اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

پیشنهاد برقراری تعرفه ترجیحی برای توسعه روابط تجاری ایران و سوریه

رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه با اشاره به اینکه برای توسعه روابط تجاری ایران و سوریه یک شتاب‌دهنده لازم است،‌ گفت: ایجاد تعرفه ترجیحی بین دو کشور می‌تواند منجر به توسعه روابط اقتصادی دو طرف شود.

پیشنهاد برقراری تعرفه ترجیحی برای توسعه روابط تجاری ایران و سوریه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کیوان کاشفی امروز در همایش توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه اظهار داشت: سال گذشته تبادلات اقتصادی بین ایران و سوریه ۶۰ درصد افزایش یافت و صادرات ایران به سوریه دو برابر شد اما این سقف توقعات ما نیست و رسیدن به تبادلات تجاری یک میلیارد دلاری بین دو کشور کار سختی نیست.

وی با اشاره به سفر وزیر صمت به سوریه اظهار داشت: بخش خصوصی دو کشور در این سفر درخواست‌هایی داشتند که بعضی از این درخواست‌ها اجرایی شد و بخشی نیز در حال اجرایی شدن است که اگر سایر این درخواست‌ها نیز اجرا شود بستر لازم برای توسعه بیشتر تجارت دو کشور فراهم می‌شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه با بیان اینکه یک شتاب‌دهنده واقعی برای افزایش روابط تجاری دو کشور لازم است، گفت: این شتاب‌دهنده تعرفه ترجیحی بین دو کشور است لذا باید یک استثناء بین دو کشور وجود داشته باشد و در خصوص توسعه تبادل اقتصادی دو کشور لازم است تا بین دو کشور تعرفه‌های ترجیحی برقرار شود تا این موضوع به توسعه‌ روابط تجاری دو کشور منجر شود.

کاشفی اظهار داشت: در حوزه کشاورزی و گردشگری دو کشور ظرفیت‌های خوبی وجود دارد البته در مجموع ظرفیت‌های خوبی بین دو کشور ایران و سوریه در حوزه‌های مختلف وجود دارد که اگر با هم همراه باشیم قطعا‌ منطقه می‌تواند از تولیدات دو کشور استفاده کند و از اکوسیستم منطقه نیز می‌توانیم کمال استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول