اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

آمادگی بخش خصوصی ایران برای تجارت با بخش‌های دولتی و خصوصی سوریه

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: آمادگی بخش خصوصی ایران جهت همکاری با بخش‌های دولتی و خصوصی سوریه در بازسازی زیرساخت‌های مختلف معدنی و سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه‌های عمرانی سوریه از جمله سدسازی، جاده‌سازی، آب و فاضلاب، کشاورزی، نیروگاه‌های برق و انرژی را اعلام می‌کنم.

آمادگی بخش خصوصی ایران برای تجارت با بخش‌های دولتی و خصوصی سوریه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامحسین شافعی امروز در همایش تجاری ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران با حضور سفیر کشور سوریه در ایران و همچنین هیأت تجاری این کشور برگزار شد، اظهار داشت: ما شاهد رابطه عمیق مبتنی بر علایق و منافع مشترک بین ایران و سوریه هستیم و سعی ما بر این است تا روابط حسنه دولت‌ها به بخش خصوصی و بنگاه‌های دو کشور تسری یابد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در این راه نیاز به تبادل اطلاعات و آشنایی در زمینه فرصت‌های دو کشور برای افزایش همکاری‌ها است و همایش امروز در این راستا تشکیل شده است.

وی بیان داشت: اگر چه سطح روابط تجاری دو کشور پیشرفت داشته است، اما تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله زیادی دارد بنابراین حمایت دولت‌ها در راستای اجرایی شدن توافقات حمل و نقل گمرکی، تجارت آزاد، بانکی و غیره لازمه جهش در روابط اقتصادی دوجانبه است.

شافعی اظهار داشت: حضور امروز شما بیانگر اراده واقعی دولت و بخش خصوصی سوریه در جهت توسعه همکاری‌های تجاری ایران و سوریه است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: معتقدیم افزایش سطح مبادلات دو کشور در فاز اول به بیش از یک میلیارد دلار در سال، نیازمند حضور مؤثر بخش‌های خصوصی ایران و سوریه است، بنابراین اولین اولویت کمک به حضور در بازسازی سوریه است که امیدواریم شرکت‌های ایرانی در این حوزه حضور خوبی داشته باشند.

وی بیان داشت:‌ اتاق‌های مشترک بازرگانی به عنوان بازوان اجرایی نقش تعیین‌کننده در توسعه مبادلات در این راستا دارد و پیشنهاد می‌کنیم تا اتاق‌های مشترک گام‌های عملی مؤثری در توسعه روابط تجاری ایران و سوریه بردارند.

شافعی اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های کشاورزی در ایران و با عنایت به وجود زمین‌های حاصلخیز در سوریه پیشنهاد می شود کشت فراسرزمینی و استفاده از امکانات فنی شرکت‌های ایرانی و همچنین نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات و استفاده از صنایع بسته‌بندی در حوزه کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: برگزاری سمینارهای مشترک تجاری زمینه‌ساز افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و سوریه است و در این زمینه لازم می‌دانم از اقدامات اتاق‌های مشترک ایران و سوریه قدردانی کنم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: مایل هستم تا بار دیگر آمادگی بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری با بخش‌های دولتی و خصوصی سوریه را در بازسازی زیرساخت‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های معدنی و سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه‌های عمرانی کشور سوریه را از جمله سدسازی، جاده‌سازی، آب و فاضلاب، کشاورزی، نیروگاه‌های برق و انرژی اعلام کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول