اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خلع‌ید معادن فاقد توانایی فعالیت در گیلان/ مزایده ۴۵ معدن در گیلان برگزار شد

مدیرکل صمت گیلان با هشدار به معادن فاقد توانایی فعالیت در گیلان گفت: هر معدنی که توانایی فعالیت مناسب را نداشته باشد پس از اخطار لازم از ید اختیار بهره‌بردار خارج می‌شود و حسب قانون برای واگذاری به بهره‌بردار جدید به مزایده گذاشته می‌شود و در این خصوص هیچ مماشاتی نمی‌شود.

خلع‌ید معادن فاقد توانایی فعالیت در گیلان/ مزایده ۴۵ معدن در گیلان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری عصر امروز در جلسه شورای معادن گیلان در سالن شهید انصاری استانداری اظهار کرد: در گام اول در سال جاری ۴۵ مزایده معدنی برای فعال‌سازی بخش معدن گیلان برگزار شد که ۱۶ مورد آن درخواست اکتشافی و ۱۲ مورد آن پروانه اکتشاف و یک فقره گواهی کشف و همچنین ۱۶ فقره پروانه بهره برداری معدن بوده است. 

وی سلب صلاحیت از بهره‌برداران معدنی فاقد فعالیت اثربخش را عمده موارد قابل طرح در شورای معادن دانست و گفت: لازم است برداشت و بهره‌برداری معادن به صورت مستمر و تحت نظارت مسؤولین فنی و کاملا اصولی و کارشناسی باشد تا مشمول ماده ۵۴ قانون معادن و سلب صلاحیت نشوند. 

مدیرکل صمت گیلان با هشدار به معادن فاقد توانایی فعالیت در گیلان افزود: هر معدنی که توانایی فعالیت مناسب را نداشته باشد پس از اخطار لازم از یداختیار بهره‌بردار خارج می‌شود و حسب قانون، برای واگذاری به بهره‌بردار جدید به مزایده گذاشته می‌شود و در این خصوص هیچ مماشاتی نمی‌شود. 

پورحیدری با تاکید بر لزوم توجه بر بازنگری فعالیت‌های معدنی بیان کرد: کلیه فعالیت‌های معدنی به صورت مرتب در حال رصد و پایش می‌باشد و هر معدنی که روال قانونی را به درستی رعایت نکند، سلب صلاحیت خواهد شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول