اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مدیر کل صمت گیلان: کمبود مرغ نداریم

مدیر کل صمت گیلان التهاب موجود در بازار مرغ را یک فضای روانی دانست و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته امروز بیش از ۲۵۰ تن مرغ در کل استان توزیع شده که به اندازه نیازمندی عادی استان گیلان بوده و مشکلی در تامین مرغ وجود ندارد.

مدیر کل صمت گیلان: کمبود مرغ نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، زمزمه‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از اواسط سال گذشته آغاز و سرانجام در اواخر سال نیز با وجود اماواگرهای فراوان از عزم جدی دولت بر حذف آن خبر رسید؛ اکنون طبق قانون بودجه سال جاری، دولت باید حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی را به اجرا برساند. 

تک‌نرخی شدن ارز، سیاستی بود که حذف آن باید از سال‌ها پیش کلید می‌خورد، اما هر بار با موانعی روبه‌رو می‌شد تا اینکه در هفته گذشته حذف آن توسط دولت اعلام شد. 

پس حذف ارز ترجیحی شوکی به بازار وارد و قیمت برخی از اقلام از جمله ماکارونی با افزایش مواجه شد زیرا تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اگرچه ضربه‌گیر تورم نشد، اما حذف این ارز باعث افزایش قیمت نهاده‌ها و بهانه‌ای برای بالا بردن قیمت‌ها می‌شود. 

به این منظور دولت برای جبران افزایش قیمت برخی از اقلام اقدام به پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای هر نفر به دهک‌های مختلف جامعه کرد تا از این طریق بتواند شوک وارد شده به بازار را کنترل کند. 

پس‌از تک نرخی کردن قیمت ارز در کشور از امروز خبرهایی مبنی بر نبود مرغ در بازارهای گیلان به دلیل اعلام افزایش قیمت جدید به گوش رسید و پیگیری‌های مردمی هم حاکی از همین امر بود، به این منظور مدیر کل سازمان صمت استان گیلان برای پیگیری میزان تولید و چگونگی توزیع مرغ در گیلان به یکی از واحدهای تولیدی مرغ در گیلان رفت.

مدیر کل سازمان صمت گیلان دقایقی پیش در حاشیه این بازدید و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کمبود مرغ در برخی از فروشگاه‌های گیلان اظهار کرد: از امروز گزارش‌هایی مبنی بر کمبود مرغ در برخی از فروشگاه‌های گیلان به سازمان صمت ارسال شد و به این منظور برای بازدید از روند تولید و توزیع مرغ به از یکی از واحدهای کشتار مرغ در رشت بازدید کردیم. 

تیمور پورحیدری با تاکید بر تولید بی‌وقفه مرغ در استان گیلان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته امروز بیش از ۲۵۰ تن مرغ در کل استان توزیع شده که به اندازه نیازمندی عادی استان گیلان است. 

وی التهاب موجود در بازار مرغ را یک فضای روانی دانست و بیان کرد: به نظر می‌رسد بازار مرغ تحت تاثیر ارز ترجیحی و احتمال تغییر قیمت‌ها شده و مردم بیش از نیاز واقعی خود اقدام به خرید کردند. 

به گفته مدیرکل سازمان صمت گیلان  تولید و عرضه مرغ طبق روال هر روز در حال انجام است و نظارت‌های دقیق در این خصوص به طور روزانه در حال انجام است. 

به گزارش فارس، به گفته ستاد تنظیم بازار کشور یارانه واریز شده به حساب سرپرست خانوارها از امشب قابل پرداخت بوده و قیمت جدید برخی از کالاها به مانند مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات از فردا و پس از اصلاح قیمت اعلام می‌شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول