اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«دوشنبه» میزبان دومین همایش بین المللی آب برای توسعه پایدار

دومین همایش بین المللی «آب برای توسعه پایدار 2018-2028» به میزبانی دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار خواهد شد.

«دوشنبه» میزبان دومین همایش بین المللی آب برای توسعه پایدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در محل وزارت امور خارجه تاجیکستان نشست خبری به مناسبت دومین همایش بین المللی «آب برای توسعه پایدار 2018-2028» برگزار شد.

این همایش تحت عنوان «اقدامات تشویقی و مشارکت در زمینه منابع آبی در سطوح محلی، ملی، منطقه‌ای و جهانی» در 6-9 ژوئن (16-19 خرداد) سال جاری در «دوشنبه» دایر می‌شود.

در این نشست که نمایندگان سفارتخانه‌های خارجی، سازمان‌ها و موسسات مالی بین المللی و منطقه‌ای و همچنین رسانه‌های داخلی و خارجی حضور داشتند، «سلطان رحیم زاده» مسئول دبیرخانه همایش در مورد برنامه‌های آن گزارش داد.

وی گفت: دومین همایش بین المللی سطح عالی «آب برای توسعه پایدار 2018-2028» به ابتکار دولت تاجیکستان و با حمایت و همکاری سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین المللی و منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

این مقام تاجیک در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: دومین همایش «دوشنبه» نسبت به چگونگی اقدامات کشورها، سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته به آن، سایر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، موسسات مالی بین المللی و منطقه‌ای، بخش خصوصی، جامعه مدنی، موسسات مطالعاتی، مقامات و جوامع محلی و سایر ذینفعان در جهت اقدامات تشویقی و مشارکت در زمینه منابع آب توجه ویژه نشان خواهد داد.

رحیم زاده گفت که علاوه به مراسم افتتاح رسمی این همایش که در آن مقامات عالی کشورها و سایر سازمان‌ها و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای حضور خواهند یافت، همچنین برگزاری چندین نشست تخصصی، نمایشگاه بین المللی «آب برای توسعه پایدار»، نمایشگاه «واقعیت مجازی» (در خصوص تجربه تاجیکستان در زمینه منابع آبی)، ماراتن جهانی آب، بازدید اماکن گردشگری و تاریخی تاجیکستان در دستور کار قرار دارد.

شایان ذکر است که جهت شرکت در این همایش بیش از 2000 نفر نماینده کشورهای خارجی، سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای، موسسات مالی بین المللی، بخش خصوصی، جامعه مدنی، موسسات مطالعاتی ثبت نام کرده‌اند.

قرار است در پایان این همایش «اعلامیه دوشنبه» تصویب شود.

لازم به یادآوری است که نخستین همایش بین المللی سطح عالی موسوم به دهه «آب برای توسعه پایدار» در سال 2018 به میزبانی تاجیکستان و با حضور گسترده هیئت‌های خارجی دایر شده بود.

ضمنا در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در سال 2020 به تصویب رسید، از دومین همایش بین المللی «آب برای توسعه پایدار 2018-2028» که حدود 10 روز دیگر آغاز به کار خواهد کرد، به عنوان اقدام کلیدی در جهت آمادگی برای کنفرانس آب سازمان ملل در سال 2023 (نیویورک) یاد شده است که به ریاست تاجیکستان و هلند صورت خواهد گرفت.

این کنفرانس برای سازمان ملل متحد اقدامی تاریخی به شمار می‌آید؛ زیرا نخستین کنفرانس در مورد این مسئله، در سال 1977 در مار دل پلاتا دایر شده بود.


انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول