اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه تاجیکستان در مورد آب را تصویب کرد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جریان هفتاد و پنجمین جلسه خود به اتفاق آراء پیش نویس قطعنامه تاجیکستان در مورد آب را به تصویب رساند.

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه تاجیکستان در مورد آب را تصویب کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هفتاد و پنجمین جلسه خود به اتفاق آراء پیش نویس قطعنامه ای تحت عنوان «کنفرانس سازمان ملل برای بررسی جامع میان مدت اجرای اهداف دهه بین المللی عمل آب برای توسعه پایدار، 2018-2028» را به تصویب رساند.

این قطعنامه توسط تاجیکستان و هلند و حمایت اکثریت مطلق کشورهای عضو سازمان ملل برای اعلام ده ساله 2018 -2028 به عنوان دهه بین المللی «آب برای توسعه پایدار» پیشنهاد شده است.

در این سند بر اهمیت حیاتی منابع آبی برای توسعه پایدار و رفع فقر و گرسنگی تاکید شده است. این قطعنامه همچنین با نگرانی خاطرنشان می کند که تغییر اقلیم یکی از عوامل تشدید کمبود آب در سراسر جهان است و بر لزوم تدوین استراتژی های سازگار با تغییر اقلیم برای حل مشکلات مربوط به منابع آبی، تاکید می کند.

با توجه به همه گیری کوید 19 این قطعنامه بر اهمیت حیاتی آب آشامیدنی سالم و بهداشت برای تلاش های جهانی جهت تقویت و تامین جامع خدمات بهداشتی تاکید می کند.

در بخش اجرایی این قطعنامه تصمیم در مورد برگزاری مجدد کنفرانس سازمان ملل در مورد بررسی جامع میان مدت اجرای اهداف دهه بین المللی عمل «آب برای توسعه پایدار، 2018-2028» (کنفرانس سازمان ملل -2023) در روز های 22 تا 24 مارس، تایید و از پیشنهاد دولت تاجیکستان و هلند به عنوان برگزارکنندگان این کنفرانس استقبال می کند.

در این قطعنامه از رئیس مجمع عمومی خواسته شده تا در ماه نوامبر 2022 جلسه مقدماتی یک روزه ای را در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار کند تا موضوعات گفتگوهای تعاملی را نهایی و سایر مسائل سازمانی کنفرانس سازمان ملل -2023 را حل کند.

همزمان، این قطعنامه از پیشنهاد دولت تاجیکستان برای تشکیل یک کنفرانس بین المللی سطح بالا در دوشنبه در سال 2022 برای حمایت از آماده سازی موثر جهت بررسی جامع میان مدت دهه بین المللی با هدف ارائه سهم اضافی به روند آمادگی کنفرانس سازمان ملل – 2023 استقبال می کند.  

این قطعنامه کشورهای عضو، ارگان های مربوطه، ساختارهای تخصصی، کمیسیون های منطقه ای سازمان ملل و سایر شرکای مربوطه، از جمله بخش خصوصی را تشویق می کند تا به منظور تسهیل اجرایی دستور کار برای دوره تا سال 2030، در بررسی برنامه دهه بین المللی، از جمله ایجاد ظرفیت لازم برای انجام آن، کمک کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول