اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نمایندگان مجلس نباید در انتصابات دخالت کنند

امام جمعه دماوند با اشاره به این که سهم خواهی از دولت در تعیین مسؤولان خلاف نظر رهبری است، گفت: اگر در انتصاب رؤسای ادارات یا شهردار و دهیار فشار مستقیم نماینده مجلس باشد و مردم عملکرد خوبی از آنها نبینند، نارضایتی مردم به پای نماینده هم نوشته می‌شود.

نمایندگان مجلس نباید در انتصابات دخالت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: بنابر نظر مؤکد مقام معظم رهبری  نمایندگان باید ساده زیست، مسؤولیت‌ پذیر، مردمی، به دور از تبعیض و فساد و دنبال حل مشکلات اساسی کشور باشند.

وی با اشاره به اینکه در خطبه آذر ماه سال گذشته به مناسبت روز مجلس تذکر دادیم که سهم خواهی از دولت در تعیین مسؤولان خلاف نظر رهبری است، گفت: شاهد درست بودن تذکری که دادیم، بیانات مقام معظم رهبری است، که مجدد درباره عدم دخالت نمایندگان در انتخابات سفارش کردند، اما برخی نمایندگان در تعیین دهیار هم دخالت می کنند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه نمایندگان مجلس نباید در انتصابات دخالت کنند تصریح کرد: اگر در انتصاب رئیس اداره یا شهردار و یا دهیار فشار مستقیم نماینده مجلس شورای اسلامی باشد و مردم عملکرد خوبی از آنها ندیدند، کم کاری‌ها و نارضایتی مردم به پای نماینده مجلس شورای اسلامی هم نوشته می‌شود.

حجت الاسلام فتاح دماوندی اضافه کرد: جامعه ما با معضل بیکاری، اعتیاد، طلاق، سرقت و گرانی مواجه است و این مسأله اجتماعی مهم شهرستان دماوند هم محسوب می شود.

وی ادامه داد: مردم از افزایش چند برابری اجاره مسکن نگران هستند، چه کسی پاسخگوی مشکل کمبود مسکن و گرانی آن ها هستند و تا زمانی که قانون ساخت مسکن به روز رسانی نشده و نیازهای جدید مردم در آن لحاظ نشده، متولیان و مسؤولان باید انعطاف به خرج دهند و بامردم مدارا کنند.

امام جمعه دماوند گفت: جواب سربالا دادن و گوش ندادن به حرف مردم و بی توجهی به تقاضای مردم در شأن مسؤول نظام اسلامی نیست و مردم  مسؤول خوب و بد را از هم تشخیص می دهند و قدردان خوبان و خدمتگزاران هستند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به اینکه مصیبت از دست دادن جمعی هموطنان در آبادان که در حادثه فرو ریختن ساختمان جان خود را از دست دادند، را به هموطنان آبادانی تسلیت می گوییم، اضافه کرد: در نماز جمعه چند بار درباره احتمال وقوع زلزله و خطر بناهای غیر مقاوم برای شهروندان در شهرستان دماوند تذکر دادیم و  از فرمانداری تقاضا داریم گزارشی از این موضوع در نماز جمعه را ارائه کنند.

وی ادامه داد: توجه دقیق و سخت گیری در استحکام ساختمان برای پیشگیری از بروز حوادث و خطرات جانی و مالی، وظایف شهرداری ها و دهیاری ها را سنگین می کند.

انتهای پیام ۶۷۰۲۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول