اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«دوشنبه» میزبان رایزنی‌های سالانه تاجیکستان و آمریکا

وزارت امور خارجه تاجیکستان از برگزاری نهمین دور رایزنی‌های سالانه سیاسی بین این کشور و ایالات متحده در شهر دوشنبه خبر داد.

«دوشنبه» میزبان رایزنی‌های سالانه تاجیکستان و آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نهمین دور رایزنی‌های سالانه سیاسی تاجیکستان و ایالات متحده اخیرا در شهر دوشنبه برگزار شد.

این نشست تحت ریاست «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان و «دونالد لو» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی که در چارچوب سفر دوره‌ای به کشورهای آسیای مرکزی در راس هیاتی وارد «دوشنبه» شده است، برگزار شد.

طرفین طی این دیدار طیف وسیعی از مسائل مربوط به توسعه همکاری دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی و همچنین در حوزه‌های بهداشت، آموزش و پرورش و سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف را بررسی کردند.

دو طرف همچنین در زمینه مبارزه با تهدیدات و چالش‌های مدرن، حقوق بشر و تقویت روابط دوجانبه در چارچوب سازمان‌های بین المللی و سایر موضوعات مهم تبادل نظر کردند.

گفتنی است که دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در راس یک هیات که شامل «اریک گرین» مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور روسیه و آسیای مرکزی، «ربکا سیمرمن» معاون دستیار وزیر دفاع در امور افغانستان، پاکستان و آسیای مرکزی، «آنجلی کاور» معاون دستیار آژانس آمریکا در امور آسیا و «ناز الخطیب» معاون رئیس امور سیاست گذاری شرکت مالی توسعه بین المللی ایالات متحده، از 23 می وارد منطقه شده و طی 5 روز از قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان بازدید می‌کنند.

هیات آمریکایی در چارچوب این سفر از مرکز جوانان پناهجویان افغان واقع در شهر «وحدت» تاجیکستان که از سوی این کشور سرمایه گذاری می‌شود، بازدید و از مهمان‌نوازی «دوشنبه» نسبت به پناهجویان افغان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول