اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

نوری: دیگر اجازه برگزاری کنکور در مدارس را نمی‌دهیم/ صدا و سیما دست از سر رتبه‌بندی معلمان بر دارد

وزیر آموزش و پرورش امروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گویم اجازه نمی‌دهیم در مدارس ما کنکور برگزار شود و به استان‌ها اعلام کردیم از این به بعد حوزه کنکور نپذیرید‌.

نوری: دیگر اجازه برگزاری کنکور در مدارس را نمی‌دهیم/ صدا و سیما دست از سر رتبه‌بندی معلمان بر دارد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: مدیون خون شهدا هستیم و امیدواریم حرکت‌های ما جهادی باشد.

وی ادامه داد: توجه ما در وزارتخانه شعاری است و اگر نبود به سند تحول توجه می‌کردیم و یا رشته مشاوره در دانشگاه فرهنگیان را توجه می‌کردیم؛ ما باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و سپس از کمک سایر دستگاه‌ها نیز بهره ببریم. به عنوان مثال دانشجو معلمانی داریم که هرکدام می‌توانند به عنوان معین مناطق و استان‌ها وارد این حیطه شوند، همچنین ۴۰۰۰ دکترمعلم داریم که می‌توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

نوری با بیان اینکه لازم است همه با هم جدیت داشته باشیم و کار را به انجام برسانیم، گفت: ناسازگاری‌ها منجر به آسیب اجتماعی می‌شود؛ ۸۱ درصد، ریشه در عوامل زمینه‌ای اول یعنی یا خود فرد یا ۳ سال اول زندگی دارد. 

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که رسانه ملی در دوران کرونا انجام داد بحث مدرسه تلویزیونی ایران بود که دستشان درد نکند ولی قدرت ارتباطات نهاد رسانه‌ صدا و سیما در آموزش و پرورش جز بر علیه حکمرانی آموزش و پرورش چیز دیگری نیست.

*کنکور را چه کسی برجسته کرده است؟ 

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: یادداشتی را هفته گذشته به رئیس سازمان صدا و سیما دادم که دست از سر ما معلمان بر دارید؛ چکار به رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان دارید. درباره دستگاه خودتان چرا نمی‌گویید. اجازه ندارد کسی دفعه دیگر این کار را انجام دهد. بنده وزیر آموزش و پرورش هستم و این را عرض می‌کنم. به مسائل اصلی بپردازید. خیلی مسائل معطل داریم. کنکور را چه کسی برجسته کرده است؟ مگر به غیر از صدا و سیما در تبلیغاتش.

وی افزود: به ما حوزه کنکور می‌دهند و در مدرسه تبلیغات دست همه بچه ها می‌دهند که کلاس کنکور و تعیین رشته بیایید. امروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گویم اجازه ندارند در مدارس ما کنکور برگزار کنند؛ زیر میز نمی‌زنیم بلکه داریم واقعیت را عرض می‌کنیم. و به استان‌ها اعلام کردیم از این به بعد حوزه کنکور نپذیرید‌. 

نوری اضافه کرد: انتظار داریم نهاد رسانه و دانشگاه که هر کدام رکنی از ارکان فرایند تربیت هستند به ما در حکمرانی تربیتی کمک کنند. شاید امروز یک حرف متفاوت می‌زنم اما بیش از ۵۰ نامه از گروه معلمان دارم که نوشتند بگویید دست از سر ما بردارند. 

*هنوز معلم ویژه کلاس چندپایه نداریم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این حوزه مشاوره و آسیب‌های اجتماعی باید چندکار انجام دهیم، گفت: نخست آنکه دانشگاه ما باید به معنای واقعی دانشگاه باشد. تعداد زیادی کلاس چندپایه داریم اما هنوز معلم ویژه کلاس چندپایه نداریم؛ برای مشاوره هم تازه یک سال است که رشته ویژه مشاوره تأسیس شده و هنوز فارغ التحصیل رشته مشاوره نداریم. بعد می‌رویم مشاورانی می‌گیریم که در رشته تخصصی مرتبط درس نخوانده‌اند، بلکه باید به سمت جذب نیروی متخصص برویم.

نوری افزود: مشاوره، یک موضوع ظریف و تخصصی است. وقتی نظام آموزش و پرورش برای خودش نمی‌تواند تصمیم بگیرد و آموزش و پرورش را در تصمیمات در نظر نمی‌گیرد همین اوضاع رقم می‌خورد. البته در دوران قبلی نبودم اما در این دولت مُصر به بازگشایی بودیم و رئیس جمهور هم حمایت کرد و خداوند را شاکریم که وقتی مدارس را بازگشایی کردیم، کرونا هم کم شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان باید آموزش‌های تخصصی ببینند و نه آموزش‌های کلیشه‌ای، گفت: باید دوره‌های آموزشی نوین برگزار و از ابزارهای جدیدی استفاده شود. نماد طرح خوبی است اما هنوز، هوشمند نیست؛ آموزش و پرورش جز با کمک مردمی اداره نمی‌شود، باید به مردم اجازه بدهیم کمک کنند، وقتی اجازه نمی‌دهیم انجمنی و گروه جهادی وارد مدارس شوند چه انتظاری داریم که آموزش و پرورش اداره شود.

وی اضافه کرد: لازم است از ظرفیت های بیرونی اشخاص حقیقی و حقوقی یا مؤسسات استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول