اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

طعم شیرین فرزندآوری به زوج‌های جوان/ ۱۲۱ کودک در مرکز ناباروری «بیرجند» متولد شد

سرپرست مرکز جامع بیماران خاص خراسان‌جنوبی گفت: پیش از این زوج‌های نابارور به استان‌های یزد و تهران اعزام می‌شدند که با تکمیل چرخه خدمات مرکز ناباروری استان دیگر نیازی نیست زوج‌های نابارور به سایر استان‌ها مراجعه کنند.

طعم شیرین فرزندآوری به زوج‌های جوان/ ۱۲۱ کودک در مرکز ناباروری «بیرجند» متولد شد

وجیه‌الله رئیسی، سرپرست مرکز جامع بیماران خاص خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به اینکه مرکز بیماری‌های خاص در سال ۹۳ با کمک خیرین در استان راه‌اندازی شد، اظهار داشت: این مرکز سرانجام در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد.

وی بیان داشت: بخش زیادی از تجهیزات این مرکز از طریق وزارت بهداشت و هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی تهیه شده که آن زمان این تجهیزات حدود سه میلیارد تومان بوده و در حال حاضر ارزش ریالی این تجهیزات بیش از ۵۰ میلیارد تومان است.

تکمیل چرخه درمان ناباروری استان

سرپرست مرکز جامع بیماران خاص خراسان‌جنوبی با اشاره به راه‌اندازی چرخه فعالیت این مرکز به‌طور کامل، تبیین کرد: پیش از این زوج‌های نابارور به استان‌های یزد و تهران اعزام می‌شدند که با تکمیل چرخه خدمات مرکز ناباروری استان دیگر نیازی نیست زوج‌های نابارور به سایر استان‌ها مراجعه کنند.

رئیسی افزود: خوشبختانه با بسته حمایتی که از سوی وزارت بهداشت چند سال است ابلاغ شده، ۹۰ درصد هزینه‌ها از طریق یارانه‌ای که وزارت بهداشت در نظر گرفته، تأمین و ۱۰ درصد آن را زوج‌های نابارور پرداخت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه بنیاد برکت هزینه درمان زوج‌های بی‌بضاعت را پرداخت می‌کند که اولویت با زوج‌های بی‌بضاعت روستایی و عشایر است، مطرح کرد: طرح «برکت خانواده» با هدف شناسایی، ساماندهی و ارائه خدمات کامل مالی و حمایتی در امور تشخیصی و درمانی زوج‌های نابارور مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور به منظور کمک به تحکیم بنیان خانواده‌های ساکن مناطق محروم اجرا می‌شود.

تشکیل ۸۰۰ پرونده برای زوجین نابارور

سرپرست مرکز جامع بیماران خاص خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۰۰ پرونده برای زوجین نابارور در این مرکز  تشکیل و تحت درمان قرار گرفتند، بیان داشت: سال گذشته حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات ۵ تا ۳۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۴ در صد به  ۸۰۰ زوج نابارور در استان پرداخت شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده برای زوجین نابارور در مرکز رویش تشکیل شده و تحت درمان قرار گرفتند که ۱۲۱ زوج خراسان‌جنوبی تاکنون در این مرکز صاحب فرزند شدند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول