اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

طوفان و گرد و خاک خراسان‌جنوبی را در می‌نوردد

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از عصر امروز تا فردا(یکشنبه) وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با گرد و خاک در استان پیش‌بینی می‌شود.

طوفان و گرد و خاک خراسان‌جنوبی را در می‌نوردد

جواد نخعی، کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، پیرامون وضعیت جوی استان، اظهار داشت: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از عصر امروز تا فردا(یکشنبه) وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با گرد و خاک در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این پدیده منجر به کاهش کیفیت هوا و همچنین کاهش دید افقی می‌شود، بیان داشت: با تقویت ناپایداری‌های جوی از امروز وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک در مرز شرقی و برخی نقاط غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی تبیین کرد: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی، هشدار در شهرستان‌های بیرجند، قاین، بشرویه و فردوس در سطح زرد و احتمال وقوع طوفان و گرد خاک و بروز خسارت در مناطق شرقی شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه، نهبندان و جنوب شهرستان‌های سرایان، خوسف و طبس وجود دارد.

نخعی از کاهش دمای هوا در استان خبر داد و افزود: به لحاظ دمایی هم از امشب روند کاهشی دمای هوا در منطقه پیش‌بینی می‌شود و از فردا(یکشنبه) کاهش محسوس و موقت دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی مطرح کرد: صبح امروز سربیشه با کمینه دمای ۸ درجه کمترین و دهسلم وبندان با بیشینه دمای ۴۰ درجه گرم‌ترین نقاط استان بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی از خسارت به سازه‌های سبک دامی و تولیدی، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای و همچنین سقوط تابلو‌ها و علایم شهری و تبلیغاتی خبر داد و متذکر شد: پرهیز از ترددهای غیر ضروری جاده‌ای و خودداری از فعالیت‌ها در بیرون از خانه به‌ویژه برای گروه‌های در دستور کار شهروندان قرار گیرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول