اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وزش باد شدید و گرد و خاک همچنان بر فراز آسمان خراسان‌جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی از تداوم وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی در استان خبر داد و گفت: شب گذشته بیشترین سرعت وزش باد در ایستگاه بیرجند با ۹۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

وزش باد شدید و گرد و خاک همچنان بر فراز آسمان خراسان‌جنوبی

جواد نخعی، کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به شرایط جوی استان، اظهار داشت: با توجه به الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌بابی هواشناسی همچنان شاهد تداوم وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی در استان هستیم.

وی بیان داشت: برای امروز(دوشنبه) و فردا(سه‌شنبه) نیز گاهی وزش باد شدید در برخی نقاط خیلی شدید و گرد و خاک و برای برخی ساعات کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی از وقوع بارش پراکنده باران در شهرستان زیرکوه خبر داد و مطرح کرد: شب گذشته از نیگنان بشرویه، محمدیه و انارستانک ۲، جنوب شهر بیرجند، اسلامیه،کریمو، فتح‌آباد فردوس، فردوس، عشق‌آباد، معدن قلعه، چیروک مازان و مهدیه حدود یک و طبس، سه‌قلعه، ایستگاه فرودگاهی بیرجند، سرند فردوس و باغستان کمتر از یک میلی‌متر و از اسدیه بارش ناچیز باران گزارش شده است.

نخعی با اعلام اینکه دمای هوا تا صبح فردا روند کاهشی دارد و از شدت گرما کاسته می‌شود، گفت: شب گذشته بیشترین سرعت وزش باد در ایستگاه بیرجند با ۹۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با ۱۲ درجه خنک‌ترین و بندان با ۴۲ درجه گرمترین نقاط استان بودند و تغییرات دما در بیرجند بین ۱۵ و ۳۰ درجه ثبت شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول