اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۱۱ هزار کنتور برق در زنجان هوشمندسازی شده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، از هوشمندسازی حدود 11 هزار کنتور برق مشترکان صنعتی، کشاورزی، عمومی و خانگی در استان خبر داد.

۱۱ هزار کنتور برق در زنجان هوشمندسازی  شده است

پیام جوادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با هوشمندسازی کنتورهای برق مشترکان می‌توان گام بزرگی در مدیریت بار شبکه برداشت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه با اجرای این طرح علاوه بر کاهش چشمگیر تلفات شبکه توزیع برق، بار شبکه را نیز هوشمند کنترل کرد، اضافه کرد پیک سایی و کاهش زمان و تعداد خاموشی‌های مشترکین از مزایای هوشمندسازی شبکه برق است.

وی افزود: با جایگزینی کنتورهای هوشمند، مشترکان می‌توانند در هر لحظه، کارکرد کنتور خود را بررسی و از آن اطلاع پیدا کرده و مصرف برق را بر اساس الگوی اعلام شده از سوی توانیر، مدیریت و کنترل کنند.

جوادی با بیان اینکه تداد کنتورهای هوشمند استان تاکنون به 10 هزار و 764 دستگاه رسیده است، اضافه کرد: از این تعداد 397 کنتور هوشمند طرح فهام ولتاژ اولیه، 5 هزار و 90 کنتور هوشمند طرح فهام دیماندی ثانویه غیرمستقیم و4 هزار و 670 کنتور هوشمند طرح فهام دیماندی ثانویه مستقیم و 397 کنتور هوشمند تک فاز در استان زنجان به بهره‌برداری رسیده و همچنین سکسیونرهای کنترل از راه دور فعال استان نیز 210 دستگاه است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شرکت موظف است کنتورهای مشترکان را هوشمندسازی کند و هوشمندسازی کنتورها برای مشترکین صنعتی، کشاورزی و مجتمع‌های تجاری در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی گفت: همچنین پیرامون هوشمندسازی کنتورهای مشترکین خانگی نیز اولویت با مجتمع‌های بزرگ و برج‌ها است و تاکنون کنتور حدود 10 هزار مشترک که در مجتمع‌های تجاری و خانگی ساکن هستند، هوشمندسازی شده است.

 جوادی خاطر نشان کرد: تاکنون برای مشترکان کشاورزی 6 هزار و 244 دستگاه، صنعتی یک هزار و 903 دستگاه، تجاری یک هزار و 78دستگاه، عمومی یک هزار و 44 دستگاه، روشنایی 221دستگاه و یک هزار و 809 دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول