اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خشکسالی، کاهش تولید و استخراج رمز ارز عامل کسری برق است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: خشکسالی، کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی و استخراج رمز ارزها از جمله عامل کسری برق در کشور است.

خشکسالی، کاهش تولید و استخراج رمز ارز عامل کسری برق است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پیام جوادی امروز در نشست خبری به مناسبت روز صنعت برق و روز جهانی کار و کارگر، اظهار کرد: رسالت شرکت توزیع، تامین برق پایدار است که این رسالت در استان توسط ۱۰ هزار پست و ۱۴ هزار کیلومتر خط انتقال انجام شده و به ۴۸۶ هزار مشترک سرویس داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان افزود: ۷۲درصد برق تولیدی استان در بخش صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود و با بسترسازی‌های انجام شده، شرکت توزیع برق زنجان جزو شرکت‌های برتر کشور است.

وی با اشاره به مدیریت بار اجباری در سال گذشته ادامه داد: ناترازی در تولید و مصرف از سال گذشته آغاز شده و امسال هم ادامه دارد و محدودیت زمان و زمان‌بر بودن تولید، برنامه‌های پیش‌بینی شده برای افزایش تولید برق در کشور، به زودی تحقق ۱۰۰ درصدی نخواهد داشت.

جوادی با اشاره به اینکه تابستان گذشته ۶۸ هزار مگاوات نیاز برق کشور بود،  تصریح کرد: ظرفیت عملی نیروگاه‌های کشور ۵۳ هزار مگاوات بود که این مهم نشان از کسری ۱۵ هزار مگاواتی دارد و خشکسالی و کاهش ۵۰ درصدی تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، توسعه نیافتن ظرفیت نیروگاهی، رشد مصرف بی‌رویه و استخراج رمز ارزها از جمله دلایل افزایش کسری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود ۷۴ هزار مگاوات پیک بار کشور باشد که با توجه به میزان تولید و کاهش بارندگی‌ها و خارج شدن نیروگاه‌های برق‌آبی از مدار پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار و ۵۰۰مگاوات کمبود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو سه سناریو برای پیک بار امسال پیش‌بینی کرده  که در حالت بدبینانه ۱۵ هزار مگاوات کمبود خواهیم داشت، افزود: سال گذشته در پیک روز ۸ هزار و در پیک شب ۶ هزار مگاوات صرفه‌جویی نیاز بود.

جوادی  خاطرنشان کرد: اگر تولید برق در کشور به صورت یکنواخت ادامه یابد، پیک بار در هفته دهم یعنی اوایل خرداد اتفاق افتاده و ۱۲۴ روز از تابستان بیش از ۵ هزار مگاوات مصرف خواهیم داشت و وازرت نیرو برای مدیریت مصرف یکصد برنامه در چهار محور دارد که مشوق‌هایی نیز برای مصرف‌کنندگان دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بسترسازی صورت گرفته شرکت توزیع همواره جزو شرکت‌های برتر بوده است، گفت: با این حال یک ناتزاری در تولید مشاهده می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل کسری برق خشکسالی و کاهش ۵۰ درصدی تولید نیروگاه‌های برقابی است، گفت: عدم توسعه ظرفیت نیروگاهی متناسب با رشد مصرف برق و تاخیر در انجام تعمیرات تعدادی از واحدهای نیروگاهی نیز از دیگر موارد کسری برق است‌.


انتهای پیام/73009/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول