اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم توجه به آموزش‌های فنی در راستای نهضت مهارت‌آموزی

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: هر چقدر که بتوانیم در سطح کشور موضوع آموزش‌های مهارتی را جدی تر دنبال کنیم و یک نهضت مهارت آموزی داشته باشیم، می‌توانیم در گام دوم انقلاب برای رسیدن به اهدافی که برای توسعه کشور در نظر داشته، نتیجه مطلوبتری دریافت کنیم.

لزوم توجه به آموزش‌های فنی در راستای نهضت مهارت‌آموزی

غلامحسین حسینی‌نیا در روند بازدید از مرکز فنی حرفه ای فیروزآباد، طی گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: مرکز فنی و حرفه ای شهرستان فیروزآباد از مراکز مطلوب فنی به حساب می‌آید که از جوانان مستعد و پرتلاشی برخوردار است.

 

وی افزود: در بازدیدی که از مراکز فنی و حرفه ای خواهران و برادران شهرستان فیروزآباد صورت گرفت، نقطه نظرات و مشکلات حوزه های کارگاهی از سوی اساتید و مربیان مطرح شد که در مرکز استان فارس در جلسه پایانی، تصمیمات و تمهیدات لازم در جهت رفع این مشکلات صورت می گیرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در حوزه فنی و حرفه ای خواهران، تجهیزات مورد نیازی که برای توسعه رشته ها مطالبه شد، تهیه می‌شود.

حسینی نیا اضافه کرد: هر چقدر که بتوانیم در سطح کشور موضوع آموزش‌های مهارتی را جدی تر دنبال کنیم و یک نهضت مهارت آموزی داشته باشیم، می‌توانیم در گام دوم انقلاب برای رسیدن به اهدافی که برای توسعه کشور در نظر داشته، نتیجه مطلوبتری دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از این رو دولت هم نگاه ویژه‌ای نسبت به بخش تجهیز و توسعه مراکز فنی و حرفه ای در سطح کشور داشته که امید است بتوانیم گام های موثر و استوار در جهت پیشرفت صنعت کشور برداریم.

آموزش ۳۲۸هزار نفر-ساعت توسط مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای فیروزآباد

در ادامه رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فیروزآباد به خبرنگار فارس گفت: در سال گذشته، با ۷۱۵ نفر کارآموز بیش از ۳۲۸ هزار نفرساعت در بخش آموزش دولتی، خدمت و آموزش ارائه شده است.

غلامرضا محمدی‌فرد افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فیروزآباد با ۱۱ واحد کارگاهی فعال در حوزه خواهران و برادران و ارائه آموزش بیش از ۳۸ حرفه در گروه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و زیر مجموعه صنایع دستی فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فیروزآباد ادامه داد: در کنار آموزش‌های بخش دولتی، ۱۶ آموزشگاه بخش خصوصی فعال بوده که رشته‌های صنعت و خدمات را به جوانان و داوطلبان ارائه می‌دهند.

محمدی فرد اضافه کرد: انتظار می‌رود از تعداد ۷۱۵ نفر کارآموز دوره دیده حدود ۳۵ درصد افراد موفق شوند در بخش خصوصی و یا مشاغل خانگی فعالیت اقتصادی و کسب درآمد کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول