اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

اولین کارخانه «ساخت و فناوری» کشور در استان فارس تأسیس می‌شود/ تبدیل ایده‌ها به محصول

مدیر کل پشتیبانی و امور فناوری معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انعقاد تفاهم نامه همکاری این معاونت فناوری با سه مرکز علمی و پژوهشی در شیراز برای تأسیس کارخانه فناوری و ساخت خبر داد.

اولین کارخانه «ساخت و فناوری» کشور در استان فارس تأسیس می‌شود/ تبدیل ایده‌ها به محصول

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، مدیر کل پشتیبانی و امور فناوری معاونت فناوری و نوآوری  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انعقاد تفاهم نامه همکاری این  معاونت با سه مرکز علمی و پژوهشی در شیراز برای ساخت کارخانه فناوری و ساخت خبرداد.

امید رضایی‌فر در این خصوص گفت: براساس این تفاهم نامه مقرر شده، دانشگاه فنی حرفه‌ای استان فارس با مشارکت پارک علم و فناوری استان فارس و دانشگاه صنعتی شیراز کارخانه ساخت و فناوری را تأسیس و تأمین اعتبارات آن را از مجاری دولتی و غیردولتی دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت در نظر گرفته شده از سوی این معاونت امیداریم اولین کارخانه فناوری و ساخت ایران در فضای نزدیک به 2000 متر مربع در دانشکده فنی شهید باهنر شیراز در نیمه دوم فصل بهار با حضور وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری افتتاح گردد. 

مدیر کل پشتیبانی و امور فناوری علوم تحقیقات و فناوری به اهداف تاسیس کارخانه تکنولوژی و ساخت( تک شاپ) اشاره کرد و افزود: هدف اصلی ایجاد محیطی برای بیان ایده ها، ارائه امکانات و فراهم کردن فضا برای ساخت محصول از ایده، تولید محصول بر مبنای بهترین ایده تایید شده، مهندسی معکوس، بهینه سازی جهت افزایش بهره وری و محصول جدید، ارائه خدمات مهارتی- تخصصی و حرکت در مرزهای دانش و فناوری در رشته های تخصصی فنی و مهندسی است.

رضایی‌فر با اشاره به خدماتی که در این کارخانه ارائه خواهد شد، گفت: آماده سازی، تجهیز و متناسب سازی فضا برای استقرار واحدهای فناور، ارائه خدمات آموزشی مورد نیاز واحدهای فناور با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه های حقوقی، مالی و حسابداری، بازاریابی، بازرگانی خارجی و صادرات به آنها، اعطای تسهیلات، حمایت‌های مالی و ایجاد زمینه های مناسب برای توسعه فناوری به واحدهای فناور از خدمات جانبی است که کارخانه ساخت و تکنولوژی به آن می پردازد. 
وی افزود: خدمات دیگری که در کارخانه ساخت و تکنولوژی با همکاری پارک علم و فناوری به آن پرداخته می شود شامل ارائه خدمات آزمایشگاهی عمومی و کارگاهی، ارائه خدمات مشاوره ثبت مالکیت فکری و انجام داوری طرح‌های ثبت اختراع با عنوان مرجع استعلام ثبت مالکیت فکری و همکاری با دفتر مالکیت فکری دانشگاه، بازاریابی و کمک به افزایش حضور و مشارکت تخصصی واحدهای فناور در دانشگاه‌ها در سطح ملی و بین المللی است.


مدیر کل پشتیبانی و امور فناوری علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: این طرح علمی و فناورانه در راستای تبدیل ایده های دانشجویان، دانش آموختگان، مدرسان دانشگاهها و مراکزآموزش عالی در استان و همچنین نوآوران، مخترعان، صاحبان ایده،کارآفرینان و صنعتگران به محصول اولیه اجرا می شود و فرآیند پذیرش ایده نیز به این صورت است که  ثبت ایده از طریق فراخوان دنبال و پس از آن ارزیابی و تایید توسط کمیته تخصصی صورت می گیرد.
رضایی‌فر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به  نقاط قوت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس اشاره کرد و افزود: از مهم ترین آن داشتن نیروی انسانی ماهر و متخصص در رشته های فنی و مهندسی، ارتباط با صنعت، دسترسی به امکانات رفاهی و همچنین وجود فضای دانشگاهی به وسعت 17 هزار مترمربع در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز و 10 هزار و 200 متر مساحت فضای کارگاهی و آزمایشگاهی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول