اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رتبه اول استان اصفهان در تقدیم شهدای روحانی

استاندار اصفهان گفت: اصفهان، استان اول در تقدیم شهدا و روحانیت در دفاع مقدس بود و این مورد به مرجعیت حوزه علمیه در ادوار گذشته مربوط می‌شود و همین مکتب اخلاقی چنین شهدایی را تربیت و تقدیم می‌کند.

رتبه اول استان اصفهان در تقدیم شهدای روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان، صبح امروز در کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت از مؤلفه‌های هویتی فرهنگ اسلام و شیعه است که در بزنگاه‌های تاریخی، در جای جای مسیر حرکت این سرزمین تبلورهای متعدد داشته است، اظهار داشت: هر کجا این نگاه در جامعه حاکم شده است، ثمره آن امنیت، آسایش، توسعه دین، حفظ ارزش‌های اسلامی و گسترش دین بوده است. 

وی با بیان اینکه یکی از بزنگاه‌های ویژه این تبلور، دوران انقلاب اسلامی، نهضت امام و دفاع مقدس بوده است، ادامه داد: اگر خوب بنگریم، شاهدیم این حرکت و توجه به آن، موجب نگاه‌داشتن اسلام شد و حضرت امام حفظ اسلام را مدیون این رشادت‌ها می‌دانند. 

مرتضوی خاطرنشان کرد: اگر به گذشته که این فرهنگ وجود نداشت بنگریم، قدردان این بخش از هویت خود می‌شویم و تلاش بیشتری برای حفظ آن می‌کنیم؛ اگر از برگزاری چنین مراسم‌هایی غفلت کنیم، جامعه را از بسیاری از محافظت‌هایی که در دین اتفاق افتاده، محروم کرده‌ایم. 

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه پیشتاز این حرکت در دوران اخیر، روحانیت معظم بود، ادامه داد: اگر شاهدی برای این موضوع بخواهیم به این جمله بسنده می‌کنیم که از هر هزار روحانی، ۴٠ نفر به شهادت رسیدند و این موضوع محدود به یک طبقه از این قشر نیست و عناوین شهدا گواه این ادعا است. 

وی تأکید کرد: روحانیون صرفا مردم را به میدان دعوت نکردند، بلکه خودشان در میدان ایستادند و در کنار فرماندهی، دوشادوش به مبارزه پرداختند و پیروزی منحصر به فردی را رقم بزنند. 

مرتضوی پیرامون آثار حضور روحانیت در دوران فعلی گفت: یکی از آثار حضور روحانیون، تقویت فضای معنوی رزمندگان بود؛ هر رزمنده ۲ بال می‌خواست، یکی برخاسته از نماز و رعایت تقوای الهی و دیگری آموزش‌های نظامی بود و تفاوت جبهه ما با سایر کشورها در همین موضوع بود. 

استاندار اصفهان با بیان اینکه دوشادوش مردم بودن صرفا در دوران دفاع مقدس محدود نشد، خاطرنشان کرد: دوران فراگیری کرونا، سیل لرستان و خوزستان، زلزله کرمانشاه و ... را هیچ شخصی فراموش نمی‌کند؛ اگر چه دشمن برای نادیده گرفتن آن تلاش دارد. 

وی گفت: زمانی که از ایثار در این سرزمین صحبت می‌کنیم، ریشه‌های آن به حضور روحانیت در کنار مردم باز می‌گردد و یکی از ویژگی‌های این حرکت کار برای رضای خدا است و این موارد واقعیت‌های دفاع مقدس است. 

مرتضوی با تأکید بر اینکه یکی از مناطقی که حضور روحانیت را به‌طور قابل توجه نشان داد، استان اصفهان بود، بیان داشت: اصفهان، استان اول در تقدیم شهدا و روحانیت در دفاع مقدس بود و این مورد به مرجعیت حوزه علمیه در ادوار گذشته مربوط می‌شود و همین مکتب اخلاقی چنین شهدایی را تربیت و تقدیم می‌کند. 
   
استاندار اصفهان اظهار داشت: هر شهیدی که در جمهوری اسلامی و استان در این مسیر رستگار شد، زیر علم روحانیت مبارز حرکت کرد. 

وی تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم در شرایط جنگ فرهنگی که دنیای سلطه علیه ما برنامه‌ریزی کرده است، جوانان و نوجوانان‌مان را حفظ کنیم، چاره‌ای جز پناه آوردن به این مکتب اثبات شده نداریم و نیاز است پس از این کنگره، برای ادامه این مسیر نیز برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول