اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روحانیون علاوه بر ایجاد روحیه در بین رزمندگان، خودشان هم رزمنده بودند

رزمنده دفاع مقدس گفت: روحانیون علاوه بر ایجاد روحیه در بین رزمندگان، خودشان نیز اهل رزمندگی بودند و کسانی مثل شهید ردانی‌پور و شهید حبیب‎اللهی به عنوان فرماندهان تیپ و لشکر و قرارگاه نقش ایفا می‌کردند.

روحانیون علاوه بر ایجاد روحیه در بین رزمندگان، خودشان هم رزمنده بودند

حجت‌الاسلام احمد فلاح از روحانیون رزمنده دوران دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با نقش طلاب در دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیت قبل از انقلاب محور اعتراضات علیه رژیم ستمشاهی بود و بعد از آن در دوران دفاع مقدس هم در تشویق نیروها و هم حضور خودشان در خط مقدم پیشتاز بودند.

وی افزود: روحیه‌ای که یک روحانی به رزمندگان می‌داد را کمتر کسی می‌توانست ایجاد کند؛ علاوه بر این، روحانیون علاوه بر ایجاد روحیه در رزمندگان، خودشان نیز اهل رزمندگی بودند و کسانی مثل شهید ردانی‌پور و شهید حبیب‎اللهی به عنوان فرماندهان تیپ و لشکر و قرارگاه نقش ایفا می‌کردند.

این روحانی رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهدایی داشتیم که علیرغم موقعیت اجتماعی و درسی خوب، آن‌ را رها می‌کنند و به جبهه‌ جنگ می‌آیند؛ یکی از این شهدای روحانی به اسم شهید فاضل کسی بود که پزشکی قبول شده بود و آن را برای تحصیل درس حوزوی رها کرده بود؛ در حوزه هم بهترین موقعیت تحصیلی را داشت اما برای آمدن به جبهه آن را هم رها کرد.

وی ادامه داد:افرادی همچون این شهید، زن و فرزند و موقعیت خویش را فدای اسلام کردند و وظیفه ما است که نگذاریم این افراد فراموش شوند.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول