اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

کتاب‌هایی که می‌توانند فیلم و سریال شوند/ معرفی فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب+تصاویر

عضو کمیته فعالیت‌های فرهنگی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به فعالیت‌های تخصصی هفت سرای آموزشی در این دوره از نمایشگاه، گفت: برخی کتاب‌ها بسیار پرمحتوا و جذاب هستند و به راحتی می‌توان از محتوای آنها فیلم و سریال ساخت.

کتاب‌هایی که می‌توانند فیلم و سریال شوند/ معرفی فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب+تصاویر

ناصر میرزایی عضو کمیته فعالیت‌های فرهنگی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا به الگوگیری کشورهای غربی از اسطوره‌های ایرانی اشاره کرد و افزود: این در حالی است که اقتباس روایت های واقعی، جذاب، حماسی و قهرمان پرور از کتاب‌های ایرانی و تبدیل این روایت‌ها به فیلم، مغفول مانده و چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس در یکی از نشست‌های تخصصی سرای آموزش، اساتید مربوطه را دعوت کرده‌ایم تا دلیل این موضوع را بررسی کرده و موضوع را ریشه‌یابی کنیم.

عضو کمیته فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب در ادامه با بیان اینکه در گذشته فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه به صورت مناسبتی و براساس شعار آن سال در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شد، گفت: امسال تصمیم گرفته شد که با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی، برنامه‌های این کمیته فعالیت اصلی نمایشگاه باشد.

وی که از مسئولان سراهای آموزشی است، افزود: در برنامه‌ریزی برای برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران، تلاش شده تا برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه انتخاب و برگزار شود؛ بر این اساس برای سراهای اهل قلم هفت سالن طراحی شده که هر کدام از این سراها با توجه به موضوع کار خود نشست‌های تخصصی دارند.

میرزایی ادامه داد: سرای علمی، فرهنگی نشست‌هایی پیرامون کتاب بزرگسال دارد و به مباحث جدی که در زمینه کتاب بزرگسال وجود دارد، می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در سالن سرای اهل قلم ناشران داخلی حضور دارند و با توجه به نیاز آنها برایشان نشست برگزار می‌شود، بیان داشت: سالن سوم به سرای ملل اختصاص یافته تمام نشست‌های ناشران خارجی در این سرا برگزار می شود.

عضو کمیته فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب با اشاره به برگزاری کارگاه های تخصصی با محور کتاب در سرای آموزش، گفت: نشست‌هایی در زمینه علم اطلاعات، کتابداری، اطلاع رسانی و چاپ و نشر در حال برگزاری است که در نشست چاپ و نشر، مسئولان فیپا، شابک و ... حضور داشتند و به ابهامات و سؤالات ناشران نوپا پاسخ دادند.

وی ادامه داد: دربحث چاپ و نشر، تمرکز ما تنها بر کتاب نیست زیرا نمی‌توان تنها به صنعت نشر توجه کرد و نویسنده، طراح، ناشر، فروشنده کتاب و... را نادیده گرفت.

میرزایی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در تمام روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب، کمیته فعالیت‌های فرهنگی نیز فعال است  و هر روز یک نشست تخصصی برگزار می‌کند، افزود: در سرای کودکان و نوجوانان، سرای اهل قلم دانشگاه و سرای ناشران آموزشی نشست مرتبطی با حوزه فعالیت این سراها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سراهای اهل قلم، موضوعات، مشکلات و ابهامات در یک حوزه تخصصی بررسی می‌شود و افراد با جریان‌های فکری متفاوت در این نشست‌ها دغدغه‌های خود را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول