اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مادران شهدا محور خاطره‌نگاری دوران دفاع مقدس باشند

دادستان اراک گفت: مادران شهدا از صبورترین سربازان دوران جنگ تحمیلی بودند و باید روایت‌های مادرانه در خاطره‌نگاری دوران دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

مادران شهدا محور خاطره‌نگاری دوران دفاع مقدس باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ربیع‌اله قربانی ظهر امروز در جریان دیدار با خانواده شهید «علیرضا مکی» به مناسبت سالروز شهادت این شهید عملیات رمضان اظهار کرد: مادران شهدا، شهدای زنده تاریخ و باعث افتخار ایران اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه مادران شهدا با گذشتن از عزیزان خود در راه اسلام، موفقیت، اقتدار، سلامتی و امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند، اظهار کرد: برای خانواده شهدا کم گذاشتیم، این عزیزان حق بزرگی بر گردن ما دارند، اما ما آنطور که باید و شاید  حق این عزیزان را ادا نکردیم.

دادستان اراک بر لزوم توجه بیش از پیش به خانواده شهدا، به ویژه مادران شهدا تاکید و اظهار کرد: مادران شهدا از صبورترین سربازان دوران جنگ تحمیلی بودند و باید روایت‌های مادرانه در خاطره‌نگاری دوران دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

علاقه شهید به آیت‌اله بهشتی

سردار کوهی مسئول عملیات قرارگاه تاکتیکی پنجم رمضان نیز در دیدار با خدیجه غیاث آبادی فراهانی مادر شهید مکی اظهار کرد: شهید مکی علاقه بسیاری به شهید مظلوم آیت الله بهشتی داشتند که این علاقه را می‌توان در ابتدای وصیت‌نامه شهید که سفارش به الگوگیری از شهید بهشتی است، به خوبی ملاحظه کرد.

وی افزود: روحیه انقلابی و جهادی خانواده شهید جای تقدیر دارد،  روحیه انقلابی خانواده شهدا نظام و انقلاب را در برابر توطئه‌ها بیمه کرده است.

سردار کوهی بیان کرد: شهید علیرضا مکی از رزمندگان فعال گردان شهید بختیاری بود که در عملیات رمضان به شهادت رسید.

مساعدت‌های درمانی برای درمان مادر شهید

سردار داود غیاثی راد نماینده فرمانده کمیته جستجو و مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت: مساعدت‌های دارو و درمانی برای درمان  مادر شهید به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد.

وی افزود: پدرو مادر شهید مکی از انقلابیون خوش‌نام استان هستند که رسیدگی به وضعیت درمانی این خانواده در دستور کار قرار گرفته و به زودی تیمی برای مددکاری اجتماعی به خانواده اعزام خواهد شد.

در این مراسم لوح ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد شهید انقلاب اسلامی به مادر شهید تقدیم شد.

به گزارش فارس امروز همچنین طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان از علی جلالی  فراهانی جانباز 70 درصد شیمیایی جنگ تحمیلی و سند جمهوری اسلامی ایران در دادگاه لاهه مبنی بر استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی در اراک تجلیل شد.

 

علی جلالی فراهانی جانباز شیمیایی ۷۰ درصد دوران جنگ تحمیلی است که در منطقه مریوان بر اثر استفاده رژیم بعث عراق از سلاح‌های شیمیایی دچار جانبازی شده و برای درمان به کشور ژاپن اعزام شد.

وی در مدت درمان در کشور ژاپن به مدت 2 ماه و 15 روز در کما بود و بعد از درمان وی، ژاپن به عنوان یک کشور ثالث اسناد استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی را به دادگاه لاهه ارسال کرد و جانباز علی جلالی فراهانی به عنوان سند جمهوری اسلامی در دادگاه لاهه در محکومیت رژیم بعث عراق به دلیل استفاده از سلاح‌های شیمیایی معرفی شد.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول