اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تکریم «علما» تجلیل از خط نورانی موثر انقلاب است

فرمانده سپاه صاحب الامر«عج» استان قزوین گفت: روحانیون علم و عمل را با هم آموختند و اجازه ندادند در عمق کتابخانه‌ها بماند و فیضیه را به نقطه فیاض جامعه تبدیل کردند.

تکریم «علما» تجلیل از خط نورانی موثر انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: قرار بود این اجلاسیه سال گذشته برگزار شود که به جهت اطاعت از امر مقام معظم رهبری و مقابله با ویروس کرونا، این امر محقق نشد و برگزاری این اجلاسیه به امروز موکول شد.

وی افزود: برای اجرای این اجلاسیه بیش از ۱۵ جلسه برگزار و کمیته ها و دبیران کمیته ها مشخص شدند و بیش از ۱۰ مستند، تهیه و در تمام سطوح اطلاع رسانی لازم صورت گرفت و سرکشی از خانواده‌های شهدای روحانی استان انجام شد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان با بیان اینکه امروز در نقطه اقتدار قرار داریم و در جنگ تحمیلی در حوزه فیزیکی و راهبردی برنده شده‌ایم، تصریح کرد: هیچ قطعه ای از خاک وطن ما دست دشمن نیست و در هیچ لحظه ای از جنگ و اهداف مان در جنگ پشیمان نیستیم.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: امروز هر چه داریم مدیون خون شهدا و تحمل و صبوری است که در رنج سلول های صدام اجنبی کشیده‌ایم و امروز گنج هایی شده‌اند که از آنها بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه «علما» حماسه سازانی هستند که رساله علمیه و عملیه را با دم شهادت و مکتب خون نوشتند و آموختند که در صحنه باید عمل کرد، توضیح داد: از دیوار فیضیه به تعبیر امام راحل، از سلول رژیم سفاک محمد رضا شاه، از کوچه ها و خیابان ها و روستاها، از میدان جنگ تک تیر انداز ها و عبور کنندگان میدان مین تا سطوح بالای فرماندهی باید به سراغ عالمان دینی برویم.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) افزود: این اجلاسیه کوچکتر از آن است که بتوانیم عظمت روحانیون را به نمایش بگذاریم و در واقع می توان گفت تجلیل و تکریم از خط نورانی موثر انقلاب است که روحانیون در شکل گیری انقلاب و حفظ آن نقش بسزایی داشته و دارند.

 این مقام نظامی بیان کرد: اینکه رهبری معنوی در سلول صدام چگونه شکل گرفت و چه گوهر هایی را حفاظت و امروز به جامعه ارزانی داشت، قابل تامل است که می توان گفت در شرایط بسیار سخت کشور  به نحو احسن مدیریت شد‌.

وی افزود: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش امید در جامعه، همه مسئول هستیم و باید در زمینه امیدآفرینی گام های موثری برداریم.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: روحانیون علم و عمل را با هم آموختند اما نگذاشتند در عمق کتابخانه ها بماند و هرچه آموختند در سینه های آنان نماند و فیضیه را به نقطه فیاض جامعه تبدیل کردند که درس هایی برای ما محسوب می‌شود و از روحانیون آموخته ایم و قدردان آنها هستیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سفر به استان قزوین فرموده بودند که اگر بر روی کاغذ نام علمای قزوین را بخوانم دو تا سه ساعت زمان می‌برد که گویای وجود علمای بزرگ عالمان دینی در استان است و یاد آنان را گرامی می‌داریم.

حدیثه امین زاد گوابری

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول