اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

استان قزوین در تامین تخم مرغ کمبودی ندارد/ عدم محدودیت در ذخیره سازی گوشت و مرغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به افزایش ظرفیت سردخانه های استان خوشبختانه بر این اساس در ذخیره سازی گوشت و مرغ محدودیت نداریم.

استان قزوین در تامین تخم مرغ کمبودی ندارد/ عدم محدودیت در ذخیره سازی گوشت و مرغ

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه تجمیعی ستاد تنظیم بازار استان که پیش از ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز در دنیا سیاست گذاری ها به  گونه‌ای پیشرفته که بر روی ذخیره سازی غلات متمرکز شده اند از این رو ما نیز در استان باید تلاش کنیم مردم گندم را به دولت بفروشند تا بتوانیم ذخیره سازی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت بازار نسبت به سه روز گذشته ثبات خوبی دارد و در راستای کنترل بازار نان، ۱۴ نانوایی در قزوین به صورت دو شیفت فعالیت می کنند.

افلاطونی خاطرنشان کرد: در تامین تخم مرغ به هیچ وجه کمبودی نداریم و قیمت ها نیز مصوب شده از این رو نیاز استان در کالاهای مختلفی همانند روغن، شکر، گوشت قرمز و مرغ نیز به اندازه کافی تامین شده و کمبودی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور بنا شد تا کالاهای اساسی موجود در بازار با نرخ مصوب جدید به فروش برسند چرا که در غیر این صورت با دوگانگی قیمت در بازار برخورد خواهیم کرد.

افلاطونی با اشاره به اینکه میزان تامین گوشت قرمز در روزهای اخیر بالا بوده است اما به جهت افزایش نرخ دام زنده شاهد افزایش قیمت هستیم گفت: گوشت و مرغ در سردخانه های استان ذخیره شده و برای نگهداری دام زنده نیز موافقت هایی با اتحادیه دامداران و مجتمع گوشت زیاران صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم به منظور خرید مازاد و حمایت از تولیدکنندگان صورت گرفته و خوشبختانه ظرفیت ذخیره سازی در سردخانه های استان تا ۳۵۰۰ تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم قسمت در مسیر کاشت محصولات استراتژیکی همچون یونجه و علوفه حرکت کنیم تا بتوانیم نیاز استان و کشور را تامین کنیم البته به دلیل ضایعات بالای محصولاتی همچون هندوانه و خربزه، کاهش کشت در این محصولات در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان گفت: بحث نظارت هوشمند به طور جدی در دستور کار قرار دارد و سه اکیپ خاص در زمینه نظارت بر روی نانوایی ها تعیین شده اند تا مردم مشکل نداشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول