اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تولید ۱۴ درصد تخم‌ مرغ کشور در شهرستان آبیک

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک گفت: ۱۲ درصد صنایع کوچک و متوسط کشور در استان قزوین مستقر است که بیشتر آنها در شهرستان آبیک مستقر و فعال هستند و ۱۴ درصد تخم مرغ کشور نیز در این شهرستان تولید می‌شود.

تولید ۱۴ درصد تخم‌ مرغ کشور در شهرستان آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مهدی رحیمی نیارکی در سی و سومین جشنواره امتنان کار و تلاش استان قزوین و مراسم تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی که پیش از ظهر امروز در آبیک برگزار شد، با اشاره به وجود بیش از ۱۷۰۰ واحد دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی در این شهرستان و بیش از ۶۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی کاسپین یک و دو اظهار کرد: آبیک با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری، شهرستانی کارگری است و بیش از ۲۴ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد.

وی افزود: ۱۲ درصد صنایع کوچک و متوسط کشور در استان قزوین مستقر است که بیشتر آنها در شهرستان آبیک مستقر و فعال است و ۱۴ درصد تخم مرغ کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک ادامه داد: ۵۰۲ واحد دام و طیور و قارچ و کمپوست در شهرستان آبیک، یک شهرک صنعتی محسوب می‌شود.

رحیمی نیارکی اضافه کرد: کارگر نمونه و ملی کشور از نیروگاه شهید رجایی شهرستان آبیک و خانه بهداشت کارگری نمونه هم از یک شرکت مواد غذایی در شهرستان انتخاب شده که کارفرمای سلامت محور نمونه هم از شهرک صنعتی کاسپین یک رتبه برتر کشوری کسب کرده است.

وی با اشاره به آغاز نشست‌های فرهنگی با موضوعات مختلف از سال گذشته در شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: نشست پیشگیری از  آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، تبیین اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در شرکت‌ها و کارخانجات شهرستان آبیک اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

این مسئول  اذعان کرد: دو دسته افراد بیکار داریم که یک دسته افراد بالای ۴۰ سال فاقد مهارت و دسته دیگر که جمعیت بیشتری هستند افراد تحصیلکرده فاقد شغل شایسته هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک بیان کرد: ساختارها و سیاست‌های حوزه‌های اقتصاد باید به سمت تقویت تولید هدایت شود.

رحیمی نیارکی ترویج فرهنگ کار و تلاش را برای حرکت به سمت نهادینه شدن کار جهادی ضروری دانست و افزود: با مدیریت جهادی می‌توانیم در تمام عرصه‌ها شاهد رشد و پیشرفت باشیم.

پیوند دانش و صنعت برای رشد و شکوفایی

علی فرهور مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی نیز در این مراسم ضمن عذرخواهی از مردم بابت مصرف  سوخت مازوت به دلیل ضرورت استفاده از این سوخت و خارج از اختیار بودن نیروگاه گفت: تراز انرژی در زمینه برق، گاز ،سوخت مایع و بنزین ایجاد می‌شود. عارضه‌ای برای مصرف بنزین به نام مازوت، پالایشگاه‌های گازی، مصرف بی رویه از انرژی مشکلاتی را ایجاد کرده که تلاش می‌کنیم بر مشکلات فائق آییم.

وی پیوند دانش و صنعت را سبب رشد و شکوفایی در تمام زمینه‌ها برای رسیدن به پیشرفت ذکر کرد و افزود:  اگر افراد دارای دانش بنیان به جامعه کارگری افزوده شوند به آینده کشور بیشتر می‌توان امیدوار بود.

این مدیرعامل ادامه داد: باید افراد بیشتری در زمینه دانش بنیان جذب و مسئولیت‌های مدیریتی و فنی به آنها سپرده شود تا با تحلیل‌های کارشناسانه، برای صنعت و جامعه  کارگری و آینده کشور بتوانند مفید و موثر واقع شوند.

فرهور از همکاری و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان قزوین از نیروگاه شهید رجایی برای تولید برق پایدار قدردانی و بر ادامه این همکاری تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول